Sommar

Det är sommar.

Augusti är en sommarmånad.

Fiskbullar är gott.


Och kanske är det något bra på tv ikväll.

Kanske.

Lagom sent.


Håglöshet griper efter mig.

Hösten jagar mig.


Vad är jag till för?

Vad ska min tid gå till?


Äta, sova, kissa, klippa tånaglarna -

räcker det?


Blogga och plantera lökar, jaja,

men jag skulle vilja simma långt ut i en sjö.

#1 - - Mattias Sigurdsson:

Meditera och simma vart du vill. Till och med flyga är möjligt.

#2 - - Ninni:

Delar med mig av vår nya familjemedlem - Hunden Messi som fått en egen blogg. Messi är uppkallad efter fotbollsspelaren Lionel Messi och är väldigt gullig.

Att läsa Messis blogg är inte riktigt samma känsla som att simma ute på en sjö men bilderna som maken tagig är väldigt fina och valpen väldigt söt. Hoppas du gillar hundar och fina fotografier. Mer av min mans fina bilder hittar du på [email protected]

Kram

#3 - - Ninni- Nu med rätt länkar :-):

Skickade av misstag fel adress till makens hemsida. Rätt adress är: http://felixoppenheim.com/

Valpens hemsida har adressen: hundenmessi.blogspot.com

Trevlig läsning.

#4 - - Annika:

Alla mina drömmar vad jag skulle vilja göra och våga göra blir på något vis mer på hösten. På våren räcker det ofta med att det just är vår.

#5 - - Ylva L:

Jag vet att det inte är som att simma i en sjö, men är det inte härligt att ta en kvällstur med permobilen? Doften och den kvardröjande dagsvärmen är underbar vissa sensommardagar. Och så kanske du kan passa på att köra över några mördarsniglar.

#6 - - Ylva L igen:

....och om det inte är några mördarsniglar ute kan du väl köra över några fiskbullar - det skulle vara en lika stor välgärning tycker jag.

#7 - - Ann-Marie Alexandersson:

Trots att jag kan sinmma i en sjö, har jag inte gjort det i sommar. Men jag vet hur det känns med mjukt, mörkt skogsvatten runt min kropp.

och jag vet hur fiskbullar smakar. Godast med lite grädde och mycket dill i såsen. Mosat med god potatis och en smörklick höjer upplevelsen.

Minnet ger nya upplevelser gång på gång på gång...

#8 - - Maria Gustafsson:

Tips ang fiskbullar, jag har börjat att steka dem istället för att bara värma, paneras i lite mjöl och kryddor och smör i stekpannan, så smakar det lite som goda fiskpinnar. Gott som omväxling

#9 - - Anonym:

Sent men dock rycker jag ut till fiskbullars försvar. Även om fru H redan gjort klart hur det ligger till: fiskbullar är gott.

Men inte på burk. Färska vid norska kusten. Himmelska! i brist på bättre havsanknutna adjektiv.

#10 - - Anonym:

Mattias sa det. Jojo.

#11 - - O:

Fiskbullar.. med eller utan sås..

kokta? stekta?? Gratinerade???

Tur att jag inte behöver äta det!

Mitt förslag: Skala ett äpple och ta bort kärnhuset. Dela i mindre bitar. Strö på lite socker och kanske kanel om du gillar det (häll eventuellt på lite vatten eller juice eller möjligen lite smör) kör det i micron och ät det med glass. Snabbt och gott.

Ha en skön sensommar med lite buskörning med permobilen. Puss på pannan är väl tillåtet på bloggen men kanske inte i verkligheten.