Lägesrapport

Varit hos experten.


Jag blinkar inte ordentligt med ena ögat.

Fick ögondroppar.

Att blöta med vid behov.


Fötterna viker sig ofta när jag står i stålyften.

Det gör inte så ont men är tydligen inte bra ändå.

Skickas vidare till arbetsterapeut för att få någon slags benskenor.


Kollar på recepten om något behöver fyllas på.


Får de tre obligatoriska frågorna om andningen:


Är du trött när du vaknar på morgonen?

Har du ont i huvudet?

Sover du med huvudet upphöjt?


Nej, nej och nej.

Det betyder att jag lyckas vädra ut koldioxid i tillräcklig omfattning.

Det är bra.


Men hon tycker jag är andfådd och lite rosslig.

Ta fram hostmaskinen!

Ja, jag ska.


Jag slipper ta blodgasprovet som jag höll på att svimma av förra gången.


Så låter det hos experten.

#1 - - Karin Byström:

Kära Tina!

Tack för dina fantastiska formuleringar av dina funderingar och minnen! Saxofonkursen och sprätthönsen var båda sådana som jag vidarebefordrat till mina vänner. De blir lyriska men vågar trots det inte läsa bloggen. Jag vet inte riktigt varför. Men jag säger bara: Fortsätt äta förlängningsmedicin!

Karin

#2 - - Gise:

Tack för rapporten.

Det viktigaste är att du är pigg på morgonen

och är fri från värk (^^)

#3 - - cruella:

Heja!