Jag? Semester?

Jag har skjutit prick på mammas baddräkt

med luftgevär från verandan.


Jag har badat, fiskat, dykt från bryggan,

plockat kantareller och blåbär.


Jag har paddlat över stilla yta

och vandrat i berg.


Eldat i vedspisen, huggit ved och hämtat vatten.


Var det verkligen jag?

Eller var det någon av de andra

liknande

som fanns runt omkring?


Kanske det.


Det var verkligen jag som sov i prinsessängen med myggnät över

som var utdragssängen under bäddsoffan

där man sjunker ner lite som i en hängmatta.

Mums.


Ingen jävla

hårdsäng

vårdsäng.

#1 - - Jenny:

Jag har de senaste dagarna undrat över fototavlan i återbruksrummet. Är det verkligen du, med pannband eller? Och Per? Och ännu otroligare att den där lilla varelsen på din rygg, är det verkligen V som nu är så himla stor???



I bland känns saker så avlägset och overkligt, oavsett sjukdom eller ej. minnen som liksom blir dimmiga fast ändå klara på nåt sätt. Tänk att man kan minnas känslan av att sjunka ner i en säng samtidigt som det kan vara så avlägset. Minnen är lite konstiga tycker jag.



Är vårdsängar hårda? Får de verkligen vara osköna? Borde inte det vara straffbart?

#2 - - Elin:

Det var du. Och jag. Och alla de andra. Det var vi.

Och inget hade varit så härligt som det var utan dig.

#3 - - Mattias S:

Skjutit prick på mammas baddräkt??? Då fick du väl stryk??

#4 - - Anonym:

Det är klart det är du (ska jag säga som inte var med då...)! Jag har halva mitt liv gått och trott att jag kanske aldrig var med på Barsebäcksmarschen 1979, att jag bara fantiserat ihop det. Så fick jag kontakt med Lisa som var med och hon skickade bevis (foton)! Det var som en relevation (fantastisk upplevelse av sakral karaktär, står det kanske i Ugglan) - det var jag. Jag förstår att det kanske är tiltat åt annat håll för dig och med annan tyngd, men har du fått foton av dina tidiga vänner?



Skjuta prick på mammas baddräkt - den var saftig! Jag hoppas den hängde på strecket vid tillfället!



Kram

#5 - - Franck:

Ursäkta missade att namnet föll bort.

#6 - - Mattias S:

Jag tolkade det som att personerna i din omgivning ägnat sig åt allt det där och att du andligen varit med i alla göranden och låtanden? Isåfall din baddräkt som blev prickad?

#7 - - harpasione själv:

Haha, det var min mammas baddräkt och hon satt själv och jublade på verandan...

#8 - - Mattias S:

Det låter som en särdeles lyckad semester. Pricka baddräkt, tänka sig.