Kvartalsutvärdering av årskrönika

Mina lila pionlika tulpaner blommar!
Av de ljusblå syns inte ett spår.
#1 - - Mari:

Å vad det är härligt med tulpaner, fast det inte alltid blir som man tänkt.



En helt annan sak - såg du programmet med Hans Rosling? Blir du förnärmad eller smickrad när jag säger att ni har vissa likheter:

-Ger nya pespektiv

-Gör/säger otippade saker

-Verkar (är säkert) mycket smarta och jordnära

-Har ett socialt patos



Och när det gäller din röst vill även jag tillägga att jag ofta hör den.





#2 - - Anne-Marie:

En bild av tulpanerna här på bloggen, går det att ordna?

Har ni ätit pizza på uteplatsen än? Och storsonen, har han kommit hem?

#3 - - Anonym:

Ömsom vin, ömsom vatten som min gamle far brukar säga. (Det är nog bibliskt.) That´s life.

#4 - - Anonym:

Ömsom vin, ömsom vatten som min gamle far brukar säga. That´s life.

#5 - - KaosJenny:

Underbara du som ger oss andra pappskallar nya tankar och perspektiv på livet. Det är säkert många med mig som "bär med sig" dina ord. Hoppas du inte har något emot att jag länkat till dig som en kvinna som ger perspektiv på livet (i så fall tar jag bort den).

#6 - - MB:

Jo, Harpasione, jag har också länkat till dig...

Som en sida jag gärna besöker. OK?!

#7 - - harpasione själv:

Länka på! Det är uppskattat.

Fler svar kommer i halvårsbokslutet...

#8 - - Jenny:

Er uteplats är den allra finaste. Så blomstrande och mysig och bara bäst!! men i dag var det kallt. och när jag tittade på era vackra blommor när jag passerade så såg jag plötsligt dig i en sovsäck i rusket. :)