Tänk

Tänk vad ont det gör

när en liten fingertopp blir liggande inböjd i flera timmar

vilandes liksom sviktandes på en lång rosa nagel.


Tänk vad skönt när fingertoppen rätas ut.


Ni får inte hålla med mig om att Nilen rinner söderut.

Det är en missuppfattning!

Tror jag.


Jag lyssnar inte så ofta på musik.

Jag har bara mina favoriter för att visa vem jag är.


Miss Li för att visa att jag hänger med och tar till mig nytt.

Edith Piaf för att verka historiskt förankrad.

Magnus Uggla för att vara lagom folklig

Django Reinhardt för att jag är så speciell.

Inget klassiskt för sån är inte jag.

Patti Smith för att jag är tuff.

Värttinä också för att jag är så speciell fast lite mer knätofs.

Sofia Karlsson för att jag också är uppväxt med Dan Andersson på grammofonen.

Gunhild Carling för att visa att jag kan upptäcka något själv.

Smajl Puraj för att jag har varit i Albanien.

Kjell Höglund, hmm han är som en del av familjen.


Jag lyssnar på så mycket annat.

Radioprogram om döden, grannpladder, barnfniss, tjat, Aktuellt, Ring P1 (istället för fikarast på jobbet ).


Lyssnar inåt.

På tankar.

#1 - - Mattias S:

Må din inåtvändhet berika dig.

Må dina böjda fingrar rätas ut.

Må Nilen förbli sin riktning trogen och Livingstone vila i sin grav.

#2 - - liten:

det är till tystnaden man ska lyssna....