Fred

 

Min pappa slängde bort min Spotifyinbjudan.

Och tömde papperskorgen.

Jag är inte arg för det.

 

Han har gjort värre saker än så, vill jag lova.

Jag är inte arg för det.

Jag kanske har varit arg en och annan gång,

men inte nu.

 

Min mamma är jättesnäll.

Men jag är inte arg för det.

 

Kärlek istället för vapen

är bra

när man är sjuk.

Eller frisk.

 

Mamma och pappa som assistenter är roligt.

Permobilen gör piruetter,

pappa böjde sig ner och fastnade med skjortkragen i lyften så han behövde assistans för att komma loss

och när de stod på varsin sida om permobilen och skulle försöka få på mig en tröja som man öppnar helt i var sida med dragkedjor med varsin teori om hur det skulle gå till

skrattade jag.

 

Syskon kan assistera.

Som en dans.

 

Tack för dem.

Mamma och pappa.

 

#1 - - Jenny:

oj oj oj, nu skrattade jag åt bilden av en hjälpsam pappa som fastnar med skjortan. :)

har du koll på soldagarna även november 2009? inte så många eller?

#2 - - Ylva L:

Kärlek istället för vapen, absolut. Humor istället för ilska. Bjälkmedvetenhet istället för grandspaning. Eller grandsamverkan - man delar grand med grannen, så slipper någon vara sämst?

#3 - - ewa:

Du skriver så poetiskt bildrikt!

Ser din pappa med sådana där långa skjortkragar som pojkarna hade på 80-talet! Och syskonen som en dans. Klockan 16.16 tog jag mig en rökpaus och tänkte på dig.

Har ingen Spotifyinbjudan men däremot "klipp och klistra" Youtubemusik med Po´girl:

http://www.youtube.com/watch?v=0seCuxiv7O4

mvh ewa

#4 - - Otsi:

Spotifyinbjudning kan man med lite meckande fixa här. OBS att du måste klistra in URL:en i fönstret en bit ner på sidan hon hänvisar till och sen gå vidare den vägen & inte bara klicka på den direkt som vanligt. Eller hur man nu ska förklara. Hmmm... ja, det är nog begripligare när du ser det....