Ska och ska

Jag ska gå till Konsum och köpa jordgubbssylt,

säger man ju

om det är det man tänkt och planerat.

Den vägen man ska gå.

 

Att kanske konsum är bortsprängt, jordgubbssylten slut eller något bryter ens ben på vägen

tänker man inte på.

 

Jag ska bli frisk.

Jag vill inte verka sturig och världsfrånvänd

med rubbad verklighetsuppfattning.

Men det är det jag har planerat.

Den vägen jag ska gå.

 

Man måste ha en riktning

utan hänsyn till allt som kan hända.

 

Kapten, reseledare,

befäl över riktningen

är jag.

 

Jag ska bli frisk.

Jag ska gå till Konsum.

 

Och apropå Konsum,

i Holmsund,

var det en man som sa

att det är så viktigt att stödja Konsum så jag går dit varje dag,

även om jag inte handlar något.

 

Man kan aldrig övervärdera sin egen insats.

 


#1 - - Isabella:

Jag har också ställts inför möjligheten att en dag bli frisk. Men blivit lite skraj inför tanken... För vilka nya krav ställs på mig då? Vad kommer världen att förvänta sig av mig? Vem blir jag då?

#2 - - HME:

Rätt var det är kommer dom på något och då gäller det att ligga i startgroparna. Under tiden går jag gärna på olika Konsumpromenader.



Eller åker en sväng till ett Tidholm-land som heter Jordgubbs. (Apropå sylten.)



Vilken skulle din uppgift vara om du var besättningsmedlem i en interplanetär rymdfärd?



/H

#3 - - Åsa Botshinda:

Hej Tina!

Å vad jag önskar av hela mitt hjärta att den nya medicinen skulle komma snart!! Det har ju varit prat om ngt.

Undrar om man skulle leva annorlunda om man fick en andra chans? Eller kanske bara detsamma men njuta mer av det...iallafall i början.

Förra året låg jag inlagd 1,5 vecka för sprucken blindtarm och längatde efter att få komma ur sängen och gå snabbt smärtfritt. Jag längtade efter att "springa" ner och sätta på kaffe och samtidigt " springa" ut och hämta posten. Det kunde jag göra efter 2 veckor. jag tänkte mycket på dig då. Man måste se målet!När NYA medicinen verkar kommer allt tillbaka stegvis och snart går du till konsum och köper sylt och endel annat som du vill ha och äta. Allt som varit ur funktion är tillbaka efter en lång paus...Det kommer. Oroa dig inte om du blivit otränad, allt kan döljas ett tag i en Miss Mary!

Kram Åsa

#4 - - O:

Aj,aj kapten! Är det någon som kommer att lyckas, så är det väl du. Du kommer att ta vara på alla möjligheter. Varje chans och varje litet halmstrå.

#5 - - Ylva L:

Jag kommer att stå där på Konsum när du kommer, vid hyllan för musli. Det är en del som inte blivit som jag trott även i mitt liv. Men just till muslihyllan har jag alltid kommit. Hittills.

#6 - - Zorro:

Lustigt, jag hörde någon annan referera till mannen i Holmsund som fortsatte gå till Konsum. Du har helt rätt i att man måste ha någon slags rikting. Själv tror jag inte att man behöver så väl utstakade mål men ett håll att hålla sig till känns bra.

#7 - - Mattias Sigurdsson:

Anmäler en radikalt avvikande åsikt. Ja, beträffande en del av det du skriver. Sin egen insats kan man gravt övervärdera.



Världen och Konsum ansvarar vi inte för. Bara oss själva. Utmaning nog!

#8 - - Anna:

Tack för de där raderna om att man måste ha en riktning oavsett vad som kan hända.



Det var exakt vad jag behövde idag.