Nyfiken grön

Jag har tränat fotboll, volleyboll, handboll , basket, innebandy, gymnastik, folkdans, aerobics  och gång (!).

Jag har varit med i Frälsningsarmén, IOGT, kyrkans ungdom, Aktiv ungdom, Unga Örnar, Friluftsfrämjandet, Scouterna och Fältbiologerna.

Jag har spelat blockflöjt, gitarr, piano och saxofon.

 

Det betyder inte att jag är särskilt musikalisk,

eller har bollsinne.

 

Det betyder att jag gärna provar en sak till.

 

Jag är inte riktigt säker på vad jag vill säga med det.

 

Det är ju inte så att jag jublar och tänker att toppen nu fick jag prova att vara förlamad och ha personlig assistans och köra permobil och…

 

Men ett litet uns av den känslan…

 

Jag har aldrig längtat bakåt i tiden, och gör det inte nu heller. Aldrig bekymrat mig om att bli ett år äldre.

 

En inställning som passar ganska bra just nu.

Det var väl det jag ville säga.

 

Igår var det tisdag och Åh, herregud med Jonas Gardell.

Är Adolf Hitler i himlen?

Alla får förlåtelse.

 

och så var det Kvartersdoktorn.

Lika bra det.

”Vissa föds missmodiga och tvingas bära på det hela livet.”

 

Man ska vara glad om man kan vara glad.

#1 - - Mari:

Jag älskar ditt sätt att vara människa!

#2 - - Mattias Sigurdsson:

Jag påstår inte att du är galen. Men ett litet uns av den egenskapen...



:-)

#3 - - Helena:

Vilken fin komplimang av Mari - den är du väl värd !!

Jag ska dessutom lägga rabarber på den i andra sammanhang...

#4 - - Ylva L:

Frälsningsarmén!



Du är verkligen något utöver det vanliga.

#5 - - Caroline:

Det är verkligen utvecklande att läsa den här bloggen - du vidgar mina vyer hela tiden :-)

#6 - - Elinor:

Tack för din blog och dina tankar. Att prova nya saker och utvecklas är en enorm källa till glädje och personligen tycker jag en del av meningen med livet. Som du säger har du, trots din i tid mätt möjligtvis korta tid kvar, möjlighet till utveckling i din unika situation. Det är rätt tankeväckande. Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter.