Fylleri fallera

Jag fyller år idag.
Jag fyllde år vid den här tiden förra året också.
Det var stort överraskningskalas då.
Inte tänkte jag då på att jag skulle undra om jag skulle leva till nästa födelsedag.
Lika lite som du gör.
Nu lever jag,
och det är födelsedag igen.
Jag får bestämma vad övriga familjen ska äta idag.
Det blir falukorv och stuvade makaroner.
Jag ska sitta bredvid och tankeäta.

Jag har planer för året som kommer.
Jag ska ge ut en bok.

Jag tänker inte på om jag ska leva ett år till eller inte.

Jag har fått blommor och löfte om sång.
#1 - - Lena:

Grattis på födelsedagen, kram från skellefteå=)

#2 - - A:

Grattis på födelsedagen!

Hörde på Radio Örebro, programmet Frukost,

i morse. De ville att man skulle tänka ut vem som är årets Örebroare eller årets personlighet.

Då tänkte jag på dig! Det får bli min present

till dig. Har i alla föreslagit dig, och

hoppas det finns fler som vill rösta på dig.

Ha en bra dag!

AnnMari

#3 - - Irving:

GRATTIS! Hoppas födelsedagspresenten letade sig fram i all julpost... KRAM

#4 - - Maria:

Grattis och hipp hipp Hurra Hurra Hurra på din födelsedag.

Jag har också födelsedag i dag, och har liksom du ALS.

Konstigt sammanträffande?



Grattiskramar!

#5 - - Agneta:

Många många kramar och grattis på din födelsedag. Du är fantastisk

#6 - - annika:

Grattis grattis! Jajajaja, ge ut en bok. Jag väntar otåligt:) Skickar en cybersång och en stor smällpuss på pannan <3

#7 - - Mia:

Grattis! He en bra födelsedags kväll!

#8 - - Mia:

Grattis! Ha en bra födelsedags kväll!

#9 - - L8:

Grattis! Jag förundras inför varje årsdag...Vem vet vad som väntar?-jag väntar på din bok/L8

#10 - - Karin:

GRATTIS!!!



Och lycka till med boken och allt annat som väntar! :)

#11 - - Aziza:

Grattis på Födelsedagen, många många kramar! Jag sitter och läser dina inlägg nu. Mycket läsvärt och en del för min del nya ord. Bläddrar samtidigt igenom nyordslistan under 2010. http://www.sprakradet.se/9287

#12 - - mAria:

Grattis!

Vilken god mat de får äta och du får tänka på.

Bättre än julmaten.

Ha ett gott nytt år fram till nästa födelsedag.

#13 - - Catarina i Rosersberg:

Stort grattis på födelsedagen!

#14 - - Helene:

Grattis på födelsedagen. Hoppas att maten smakade bra om än i tanken.

#15 - - En trogen läsare:

Med en enkel tulipan uppå bemärkelsedan, jag har den äran, jag har den äran att Gratulera !!!



#16 - - Taran:

En trogen läsare till gratulerar på födelsedagen vår stora poet/filosof/fältbiolog/lärare/geni/författare/sommarpratare/födelsedagsbarn tillsammans med årets Nobels fredspristagare Liu Xiaobo!!!! osv... med kramar.Och gör vågen!GRATTIS önskar Taran

#17 - - Lisbeth:

Grattis på födelsedagen!

Många goa kramar

#18 - - En annan Tina:

Grattis och hurra på din födelsedag! Jag ser fram emot din bok!

#19 - - Eva Blomkvist:

Hoppas din dag blev bra, varmt grattis! Precis som alla dina trogna läsare väntar jag på din bok och på fler inlägg på din fantastiska blogg. Kram

#20 - - Eva Blomkvist:

Hoppas din dag blev bra, varmt grattis! Precis som alla dina trogna läsare väntar jag på din bok och på fler inlägg på din fantastiska blogg. Kram

#21 - - Emilia:

Grattis Tina, hoppas du har haft en jättebra dag! :)

#22 - - Margareta:

GRATTIS på födelsedagen!

#23 - - Annelie:

Grattis på födelsedagen!

#24 - - Anmaja:

Grattis!

Mums med falukorv, tack för tipset!

Gott slut och gott nytt!

#25 - - Susann:

Stort grattis! Kram S

#26 - - ewa:

Ett jättestort GRATTIS till dig = )

(Bra matval! Vi åt stuvade makaroner på annandagen, gott)

#27 - - Kristina S:

Lite försenat, men GRATTIS på födelsedagen. Ha det bra hela året fram till nästa. Jag väntar otåligt på din bok.

#28 - - Miriam:

Hipp hurra på din födelsedag, i efterskott!

Kram!

#29 - - Livet just nu:

Stort grattis och en puss på pannan!

Hoppas tankemakaronerna och falukorven är goda.



Boken ser jag fram emot!

#30 - - Lotta Axelsson Sandin:

Grattis i efterskott och ett riktigt gott nytt år! Här i Panama tänker vi på dig och talar om dig allt som oftast, dina tankar ger oss både viktiga perspektiv och inspiration. Vi skickar också en del av vår trettiogradiga värme, hoppas du känner den! Kram/ Christinas dotter Lotta

#31 - - Flisa1976:

Jag älskar ditt sätt att skriva. Jag läser din blogg som en bok och vill läsa mer av dessa varma, underfundiga och alldeles kloka inlägg. Och glädje. Att dela med sig av glädje, som du gör, det värmer oss som blir delade med ända in i själen. Så tack.

Varma hälsningar Flisa

#32 - - Håkan (med Gerd):

Hej. Vi har varit borta och åkt skidor över helgen, därför kommer födelsedagshälsningen lite sent. Men jag vill berätta om en julgran här i skogen som vi klär med små ljuslyktor och kulor varje år. Snön står för glittret. Granen växer vid den promenadväg som Gerd gick till jobbet. Nu lyser den upp för rådjur och människor från 27 nov, när hon lämnade, över 1:a december, när hon fyllde år och fram till Knut.

#33 - - Håkan (med Gerd):

Hm ... nu for meddelandet iväg innan jag hann läsa och kolla, och innan jag hann önska dej och alla som möts här hos dej en trevlig nyårshelg och ett Gott Nytt År. Jag skickar det så här efteråt. Från sönerna och mej.

#34 - - Ann-Marie Johansson:

Hej Tina!



Grattis i efterskott! Tack för att du finns!



Kram via datorn från Ann-Marie

#35 - - Carina:

Grattis i efterskott Kära Kusin!



Tänker på dej och följer din blogg då och då.

Du är dej lik i ditt underfundiga sätt att tänka och jag gillar det! :-)



Massor av kramar,

Kusin Carina i Uppsala