Julklappstips

Jag hade laddat för lucia i flera månader.
Jag skulle vara på skolan halv åtta vilket betyder vakna och starta klockan fem.

Vilket betydde att jag kvällen innan bara satt och drömde om hur skönt det skulle bli när allt var över. På natten sov jag en timme. Resten av tiden låg jag och försökte blunda och slappna av och tittade på digitala klockan i taket.

Klockan fem startade matningsmaskinen. Före sex hade vi klarat av både inhalationer och hostmaskinen.

Påklädning, tvätt och lyft och till sju satt jag faktiskt i permobilen med jackan på och datorn igång.

Ut till bussen. Sätta fast. Skrapa rutor. Vild parkering mitt på skolgården. Vi kom i tid!

Min stjärngosse sjöng och läste vers.
Jag var nöjd och stolt, över stjärngossen men också över mig själv lite grann.

Sen blev dagen så lång så vi åkte på spontan shoppingtur.
Och när jag bytte datorröst till mansrösten Erik då blev det så roligt så vi höll på att skratta på oss. Han säger nej på ett sånt vansinnigt roligt sätt.

Nu kommer julklappstipset. 
Köp en bit av Stig Lindbergs tyg Lustgården. Passar alla åldrar. Vi hade det bakom våningssängen när jag var liten. Nu har jag det igen. På väggen där jag blir vänd i sängen. Att bli vänd är inte min favorit. Men Lustgården underlättar. Jag lovar.
#1 - - Ylva L:

Robert Gustafsson släng dig i väggen.



Behöver han väl i och för sig inte. Men att ta del av din galna klokskap är så mycket roligare än det mesta. Scenen med Erik är fantastisk.



Lustgårdstipset förstår jag.



En fundering bara - varför inte mer musik till olika trista rutiner? När jag var hos tandregleraren som vuxen, drog ut tänder och hade mig, så minns jag att jag gav mig själv utmaningar som att försöka räkna antal instrument, lyssna på bara gitarren etc för att fokusera bort det onda/trista. (Han hade alltid musik på.)Du kanske kan tajma in den livsgladaste visan till det tristaste morgonbestyret? Eller blir visan tråkigare av det?



#2 - - Kajsa:

Tack för klapptipset! Och bra jobbat med Lucia! Känn dig stolt på alla sätt.

#3 - - mAria:

Det var stort med luciamorgonen.

Jag HAR Lustgården på väggen i köket, fin bit med minnen från barndomen. Vi brukar fundera på vem av personerna vi är. Jag vill helst vara hon som nystar garnet.

Kram fr M.

#4 - - Michelle:

Har smygläst din blogg länge nu. Älskar den. Du är fantastisk, tack för att jag får ta del av ditt liv. Jag läste en intressant artikel idag och undrade vad du skulle tycka om den... En maskin tankeläsarmaskin. Jag tyckte mest att det lät läskigt. Hade du velat ha en - om det fanns?



http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/tankelasarmaskin-kan-omvandla-tankar-till-tal-1.1227784

#5 - - Håkan med Gerd:

Nu finns det två ljusbärare i decembermörkret, Lucia och Harpasione!



Hi hi, jag känner igen lustigheterna man kan hitta på med en talsyntes. Ord som får konstig betoning till exempel, kan bli riktigt bra med kreativ felstavning.

#6 - - Kerstin:

Tänk att hitta tillbaka till Dig och Din blogg just i dag!!!

Kramen*

#7 - - HME:

Hoj vad du låter stärkt och glad!



#8 - - Karin:

Du är en SANN levnadskonstnär!!



#9 - - Ulf Nilsson:

Hej Tina,

vet inte riktigt hur man gör det här men skriver lite på måfå. Det är mycket tänkvärt på dina sidor och jag läser med stort nöje. Är nyopererad men är ändock i en bättre sits än du. Vill i alla fall önska dig och din familj en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År! Kramar från din kusin Ulf

#10 - - Eva:

Luciaminné

Lucialinnet sytt av härligt linnetyg, som jag fick av dig för några år sedan, fick vara med ännu en gång...i nerlagt format... A bar det så stolt när luciatåget från dagis vällde in i lilla Almby kyrka. Nu ska det få vandra vidare till en ny liten tjej... Tack och God Jul från Eva