Förlåt!

Jag hinner inte med bloggen.

Jag hinner inte med musiken.

Om jag ska hitta ny musik hela tiden hinner jag ju aldrig lyssna på all bra musik jag redan hittat,
har jag förstått.
Så nu blir det en paus på musiklistan till i höst.

Blogga ska jag fortsätta med
men det blir inga litterära mästerverk.
De sparar jag till sommarpratet.
Faktum är att jag måste börja snickra på ett manus redan nu fast jag inte vet om jag vinner.
Sen när det är avgjort hinner jag inte.

Igår hade jag en sån slemhostattack som jag har en gång i veckan ungefär. Munfull efter munfull med slem kommer upp med hjälp av hostmaskinen.
Man skulle kunna tro att det blir mer plats för luft i lungorna på det viset.
Inte igår.
Kändes som vaccum i lungorna.
Lungor stora som valnötter.
Kippade.
Körde ventilatorn.
När jag gick och la mig trodde jag att jag hade feber och lunginflammation.

Vaknade dock till en ny dag.
Kanske med aningen mindre lungor.
#1 - - Mari:

Vill inte,

vill inte,

vill inte

att du ska ha det så där jobbigt!!!

#2 - - Mattias Sigurdsson:

Jobbigt! Vad kan man säga? Fy fan. Men det är som det är.



Andra spåret: Vad är ett litterärt mästerverk?



Vet du att Martin Luther King improviserade den mest berömda delen av sitt mest berömda tal, "I have a dream". Ibland bara blir det.



Så vem vet?



Hoppas du blir sommarvärd!!!

#3 - - geta:

Läser din blogg och hoppas att du mår bättre i dag. Als är ett elände men vi får kämpa vidare. Själv har jag ramlat, pang, bom i golvet i dag så jag är både gul och blå men hel enligt farbro-doktorn.

Önskar dig allt gott!

#4 - - Lotta Th:

Små underverk ibland faktiskt, de inlägg jag läser här på bloggen.

#5 - - Anna:

Vad är en hostmaskin? Skulle gärna vilja veta, då min man har ALS och inte kan hosta längre. Ventilator har han, men ingen hostmaskin. =)

#6 - - Anonym:

VIKTIGT! Såhär står det på sr.se röstningssida:

" Mellan kl 09.00 och kl 10.10 idag onsdag 5 maj hade vi tekniska problem med vår omröstning. Vi ber därför de som röstade under denna timme att rösta igen."



Snälla skriv det i din blogg så inga röster går förlorade. Jag vill så gärna att du blir sommarpratare! Kram

#7 - - Franck:

Fy för slemmet, men bra att det kommer ut. Ansträngning är bara förnamnet här och inte har jag svårt att förstå din prioritering. Skriv du för Sommar! Igår när jag var hos barnen hos mamman, så satt H vid datorn och frågade vad det nu var för adress till Sommar på nätet. Medan jag stod där gick hon in och röstade (efter att ha sett dig bland de andra). Snart har vi nått den ljuva sommartid, då vi kan gå ut och gläda oss vid, sommarbris, grenen full av rika löv och det milda regn som bara sommaren kan skänka. Jag hoppas du får bada!

#8 - - Ann på Hbu:

Vi är ett gäng som gärna väntar tills ditt Sommarprogram sänds för att höra fler av dina tankar. Hoppas du andas lättare i dag.

kram från 'En röstare'

#9 - - ewa:

harpasione,

väntar och längtar på ditt sommarprogram!

Var rädd om dig och ta det i din takt!

Är så imponerad av att du engagerar dig i oss som läser din blogg. Känner mig så prioriterad att få vara en av dina läsare!

#10 - - Ylva:

Fy för slem. Medan du lyssnar ifatt på all bra musik du hittat kan vi andra ägna oss åt att läsa alla dina gamla litterära mästerverk. Sen laddar vi för sommaren. Jag röstar från varenda dator jag kommer åt, det får man väl?!!

#11 - - Kusin Maria:

Håller tummarna! Fin läsning Margareta! Jag hoppas så att vi får höra mer.

#12 - - Ann-Sofie:

Vadå "blir inga litterära mästerverk" - denna blogg är i sin helhet redan ett litterärt mästerverk!

#13 - - foreverlost:

skickar all min kärlek till dig, och tusen försiktiga kramar

#14 - - foreverlost:

Skriv manuset.....vill läsa, mycket gärna, eller höra.



sänder dig all min kraft, att kämpa, att älska

kramar