Påsk

Dags att köpa godis till assistenterna.
Slembonus som jag utlovade efter julens praliner.

Sånt jag säger, och tänker,
om jag lever då.

Och så lever jag.
Alltid hittills har jag levt.

Alla dessa tv program där de röstar ut folk är också bra.
Först är det massor av folk. Sen tittar man och tittar och helt plötsligt är det final och jag inser att en massa veckor gått och jag sitter här fortfarande.
Och lever.


Vad skulle du köpa om du hade bara tio kronor, en lyxig congacspralin eller geleråttor?
#1 - - Karin IM:

Hej Tina!Du är för rolig! Jag skulle köpa geleråttor

så att det räcker till mer än en assistent. Cloetta har förresten segt påskgodis för ca en tia.Kul att bloggen dök upp igen efter ett par dagars väntan och (lite) oro. Vårhälsningar/ Karin IM

#2 - - Annette:

Geleråttor här också. Helt klart. Ha en bra helg Tina. Kram.

#3 - - L8:

Skulle nog ta cognacspralinen å äta den i smyg...är man chokladnörd så är man. PoK/L8

#4 - - MB:

Så klart jag skulle köpa en pralin!! Lyx är aldrig fel i all sin enkelhet! =D

#5 - - Bollebygdsbo:

En pralin! Naturligtvis. ;)

#6 - - Helen.L:

Geleråttor är mitt val oxå.....

Hm.... är så sugen har hållt uppe med

godis sen 1 februari....men funderar skarpt att

äta ETT påskägg med godis iaf....

Önskar dig en fin och slemfri helg!!!

#7 - - Håkan på tur utan Gerd:

#8 - - Håkan på tur utan Gerd:

Chokladen utan tvekan, men jag åkte ifrån min. Får köpa ny i morgon. Jag hjälper sonen att flytta i Örebro. Men kan inte stanna till boksläppet. Får skicka honom då.

#9 - - Katarina Möller:

Jag skulle välja pralinen. Fast helst en annan smak än av cognac. Jag skulle också försöka dra ut på njutningen och ta små små tuggor så att den räckte länge länge.

#10 - - annika:

Pralin. Alla gånger!

#11 - - Sara:

det spelar ingen roll, godis piggar alltid upp! och visst blir man glad när någon visar att de tänkt på en?

#12 - - Anonym:

En ros till dig, du okända!

#13 - - Linda Nyängen:

Hej Tina!

Härligt att hitta dig på nätet och se att du fortfarande kämpar och har livsgnistan i behåll!! Du är helt fantastisk! Jag skulle vilja passa på och tacka dig återigen för att du fick mig att fortsätta kämpa med mina studier till receptarie på cityakademin, utan dig hade jag inte varit där jag är idag....på apoteket!! TACK!

Stor kram till dig! // Linda Nyängen

#14 - - Ylva L:

Pralin är gott. Geleråttor är inte goda. Klart en ska få det som är gott istället för att alla ska få något äckligt.



OM det nu inte är så att alla vill göra geleråttsörhängen, för då är det ju bättre med just geleråttor.

#15 - - Maria nyberg:

Geleråttor!!

#16 - - HME:

Cognacspraliner är bland det godaste.

#17 - - ullisar:

Isch för sprit i choklad, geleråttor röstar jag också på!



Å så måste jag skriva: du är en fantastisk människa Tina! Jag läser varje inlägg men kommenterar aldrig.

#18 - - mAria:

Tyvärr, inget av de där, utan Antons Bergs lösgodis chokladmandlar, fast det räcker nog bara till sex stycken. Godast. Om man nu måste äta choklad och inte kan välja Ahlgrens bilar.

#19 - - O:

Brända mandlar kanske! Eller godis med violsmak!! Eller??? Det finns ju massor av bra godis.

#20 - - Stina:

Jag skulle röasta på båda sakerna, sega råttor och choklad, eller varför inte ett stort påskägg fullt av godis.

#21 - - cecilia:

Hej tina! Tack för ytterligare ett bra inlägg, önskar jag kunde skriva som dig! Ang godis, tycker allt ovan nämnt låter gott - kan bero på att jag bor utomlands och inte kan få tag i något påskgodis. Det man inte kan ha vill man ha osv för väl i Sverige försvinner allt godissug. Kram