Hur blir det imorgon?

Glyptoteket, dikter, kramar,
Många värdefulla kommentarer.

Jag har inte fysiskt ont.
smärta finns ju ändå.

Tristess finns också.

Och någon slags framtidstro
som gör att jag ändå.
#1 - - Mattias:

Okommenterat.



Som att stiga ut i ett stort orört snöfält.



Tror jag ska göra en ängel! /Mattias

#2 - - Gudrun. G:

Vad skönt att du undrar!

#3 - - Karin:

som alltid fantastiska ord som så väl beskriver och fångar. TACK!

#4 - - Taran:

Jag är glad för din skull.Ja,lycklig; if You may!

#5 - - Irving:

Det känns skönt att höra att du inte har fysiskt ont. Men direkt när jag tänkt den tanken inser jag att en sådan smärta hade kunnat tas bort med mediciner. Till skillnad från smärta man känner ändå. Och tristess. Sånt är svårare att bota. Min nära väninnas son blev dödad för tre månader sedan. Hon står mig så nära att smärtan hos henne var så stark att jag kände den själv, och jag hoppas jag aldrig behöver uppleva något liknande igen. Det blev så svart att jag kände mig färdig med livet, jag ville inte mer. Och den upplevelsen får mig att ännu en gång se din styrka och ditt mod. Och din förmåga att se framåt, vara i nuet. Se möjligheterna istället för att sätta begränsningar. Att vara du helt enkelt. Och jag tänker på ett citat som satt på min vägg då för längesedan, minns du väggen som var full av små lappar? Iallafall fanns en där det stog "Jag har varit med om dig, jag kan aldrig förlora dig". Så är det. Tack för all klokskap! KRAM och godnatt.

#6 - - mAria:

Det är poesi du gör.

Utöver levandet och kämpandet.

Konst.

#7 - - Skramlan:

Jag har läst kommentarerna i förra inlägget men avstod från att skriva något för vad kan jag skriva? Mycket fint och tänkvärt fanns att läsa, jag tänkte för mig själv, hur ska jag kunna skriva något bra och uppmuntrande? Jag vet inte. Jag är ju inte i samma situation. Jag kan bara skriva att det är en fantastisk styrka du har som försöker ha framtidstro och vilja vara med! Ja det är alltid bra att vilja vara med och se vad som händer dag efter dag.

Idag börjar min son högstadiet, spännande att höra hur han har haft det. Vad finns det för händelser kommande dagar?

#8 - - Björn:

Att smärta och hjärta rimmar

på varandra

är inte så konstigt



när det beror så

av varandra

#9 - - Cecilia:

Skönt att du undrar! "Den som ställer många frågor ökar mångas visdom." Kram

#10 - - Cissi:

Hej! Jag lyssnar just på ditt Sommarprogram. Glad att hitta din blogg. Och tack för alla kloka ord, jag ska tänka på dem nästa gång jag smeker min sons huvud och känner hans hår mot fingrarna. Det är en vana. Och en lyx. Du kommer vara med oss då, i ett litet hus i Uppsala. Kram

#11 - - Ylva L:

Ja, vad händer imorgon?



Det händer ibland att jag tänker: "Oj, nu kanske jag dör." T ex när jag sitter i en bil som gör lite för våghalsiga omkörningar, eller när råkar fixa en extra grym vurpa med cykel (har glidit igenom korsningen nedanför affären i Skattungbyn liggandes på sidan med cykeln - lyckades inte bromsa på isen och fortsatte i full fart, fast liggandes).



Igår hände det igen, och då log jag strax stort istället. För nästa tanke som for igenom mitt huvud var: "Då skulle Tina få rätt!!! Vi ska alla dö, vem vet vem det blir härnäst..." Och det var en glad tanke. Skulle inte bli ledsen alls om det var det sista jag tänkte innan det small.



Till och med ute på motorvägen, i en farttokig bil, sprider du glädje.

#12 - - KaosJenny:

skickar en cyberkram helt enkelt

#13 - - Jonna Andersson:

Jag sitter och lyssnar på p1 och det går ett program som de påade med orden "stor musik på små språk". Vi känner inte varandra alls, men jag minns från ditt sommarprat att det var en del udda musik. Kanske är det programmet något för dig om du inte redan hört det. Går nu kl 14 den 25:e.

#14 - - HME:

:-)



Känner mig ett hjärta gladare.



#15 - - Kajsa:

Less is more.



Ett "måtto" (visdomsord? klyscha?) som ständigt drabbar mig och bekräftar sig. I de flesta sammanhang.



Jag tror man ska fundera lite på det ...

#16 - - Mattias igen:

Det håller jag med Kajsa om helt och hållet.



Man kan göra det över den här svenske fotografens bilder t ex: http://www.samuelp.se/



Gärna under fliken "numbers" eller "I remember it clearly" t ex.



:-) Mattias

#17 - - Annika:

Jag beundrar dig, du skriver så bra, jag följer din blogg och gläds så åt varje inlägg. Kramar till dig