Möblemang

Jag är som en möbel.

Ja, en fåtölj då.

Som ingen sitter i. ,
Det ligger något i vägen.
#1 - - Ewa:

Men säkert vacker att titta på!

#2 - - Taran:

Jag har en fåtölj som inte ens katten ligger i,nu vet jag eventuellt varför(väljer bara ett/flera rätt(a) alternativ)(a)den är inte Harpasione trots att den halvligger,(b)det fattas respiratorslang,(c)fåtöljen är hård,trycker illa på kroppen och är liksom rädd för att bli isutten och få klämskador!?



Det är sant om min obekväma fåtölj men jag har den kvar trots allt, för framtida mirakel?!

Jag lovar att bli jättelycklig om fåtöljen en dag pratar ditt språk för då har jag inte sparat den i onödan.Den har bara väntat på att bli du;den har efter en meningslös tillvaro fått en själ!

#3 - - Franck:

OM du är en möbel, behöver du kanske byta filt allt emellanåt, det är ju så man ser sin möbel på nytt (ny klädsel). Eller lägg nåt annorlunda bredvid dig - färgglad kudde.

Men Taran har redan sagt det väsentligaste; du har en själ! Och pratar, visserligen genom några fler led (ögon, mjukvara, skärm). Men kan säga allt det fantastiska du fortsätter säga här. Men du varierar ju också i humör och stämning, det gör ju själar. Och påverkas av sin omgivning. Kanske behöver de andra möblerna också tygombyte?

Att ni har utmaningar är väl bara förnamnet - dags att kalla in privatlärare, bokcirkel och förstås fortsätta med dina konsertbesök! När är nästa begivenhet? Le Vent du Nord kommer till Skottland 21 januari och jag tycker ju inte att det är så långt hit, ska jag försöka få hit dom?

#4 - - Anita:



#5 - - Lisa:

Hej! Jag har följt dig sedan du sommarpratade, du berörde mig så djupt då i den sorg jag gick (och fortfarande går) igenom efter förlusten av min livskamrat. Du ger styrka, och ödmjukhet inför livets glädje och sorg. Helt utan att känna dig är du en bra möbel i mitt liv. Med mjuka kuddar och varm känsla. Tack :)

#6 - - KaosJenny:

Enligt min erfarenhet har möbler olika funktioner i olika skeden i livet och vi är många som läser varje ord du skriver... KRAM

#7 - - Lisa:

Starkt käftsmällsinlägg.



(Och oj, nu är vi två Lisor här.)

#8 - - Ann-Marie Alexandersson:

Om assistenterna lyfter upp dig med liften. Om maken sätter sig i fotöljen och assistenterna sedan sakta och varsamt lägger/sätter dig i hans knä....

#9 - - Maria:

Jag har inga ord... men det har du.

#10 - - olof:

Mer som en divan, det passar dig bättre...

#11 - - Ylva La:

Nu när du säger det så kommer jag på att du skulle vara den optimala kvinnan att servera "naken-sushi" på. Hon i Masterchef hade ju svårt att ligga still för hon var så kittlig...



Förresten så går programmet i 3:an, och jag hittar inte ett enda program där man får se tillräckligt mycket matlagning och antingen domarna eller deltagarna inte är rejält elaka mot varandra. Tror i o f s att det första stör dig mer än det andra.



Men om du vill se lamm och efterrätter, så prova detta: http://www.tv3play.se/play/258386/?autostart=true

#12 - - Ylva La igen:

Fast vid närmare eftertanke....du skulle ju frysa så mycket att sushin hoppade hej vilt på kroppen. Nej, bättre då att sitta i stolen, invirad i vackra sjalar och tofflor. Som den vackraste Bruno Matthsson eller varför inte Josef Frank?

#13 - - Kristina S:

I så fall är Du min favoritfåtölj och jag vill sitta i den varje kväll.

Hörde nyss om en rik mänska som byter sina möbler varje år. Soffor och allt.

Fy. Jag älskar mina möbler och behåller dem livet ut.

#14 - - O:

Möbel?? Nja... Kanske mer som ett konstverk.

Fast det viktigaste ser ju betraktaren inte. Dina underbara tankar och assosiationer.

#15 - - Taran:

O rörde vid kärnan och påminde mig om vilken skatt du är Harpasione:du inspirerar(tillsammans med alla kloka kommentatörer!)till alla möjliga terapisoffa-aktiga tankeresor in i en själv och litet överallt:du väcker lusten att lära sig,ta reda på och "försjunka sig i ett hav av associationer;där alla stränder är dina tankar och vi är de små öarna, i havet "DU", som kan ladda våra fyrlampor med hjälp av vågor som kommer tillbaka från stränderna".Jag har en tendens att prata för alla,jag ber om ursäkt!Naturligtvis vet jag säkert bara att du inspirerar mig!Jag gillar också vissa möbler men jag har aldrig blivit så skakad av någon möbel tidigare.Och att du faktiskt ser till att jag får många nun som jag aldrig skulle ha fått annars;det är ju det att vi har dig och du kan inte se din stora betydelse trots att du har dig själv.



Mattias inspirerade mig till Werner Aspenström:



"Litania"



Jag sträcker mig ut från mitt körsbärsblad

och spanar mot evigheten:

evigheten är alldeles för stor idag

alldeles för blå och tusenmila.

Jag tror jag stannar på mitt körsbärsblad

och mäter upp mitt gröna körsbärsblad.



"Kvitterbusken"



Gråsparven sörjer inte hästlorten.Den spiller inte tid på framtidsforskning.Den burrar upp sig,väsnas,parlerar,dagsdebatterar,hoppande från gren till gren.



Kram/Taran



PS Vad jag än skriver själv nuförtiden känns som upprepning,men så tänker jag att ingen läser/kommer ihåg /och:det kändes väl härligt att upprepa allt,en gång till!

#16 - - Maggan:

Ja, en Bruno Mattsson då, den finaste av dem alla

Kram

#17 - - Mattias:

Inte som en chiffonjé med många fack?



OK, jag hajar vad du menar. Jag säger inte emot dig. Men jag säger chiffonjé! /Mattias

#18 - - Mattias igen:

... med nedfällbar skrivklaff; där turas vi om att skriva på lappar. Som vi lägger i ett av dina många fack. /Mattias