Va?!?

Nä, nu trodde ni allt att jag var dö, va?
eller åtminstone fått lunginflammation.
Men icke sa nicke, jag mår prima,
Ja, förutom att jag är lite förlamad då.

Men det har varit besök och besök och firande av födelsedag och det är väl skönt att det händer saker ibland som får en att prioritera bort bloggen.

Och nu när jag äntligen är tillbaka har jag inget klyftigt att säga.
jag återkommer.,..
#1 - - Franck:

Som om inte det där var klyftigt! Det är ju sportlov, så jag trodde ni var bortresta heltenkelt.

#2 - - Helene:

Underbart att du har annat att tänka på än på oss här ute i cyber =)

#3 - - Anonym:

#4 - - Karin I M:

Ja, jag var lite lite orolig,men kul med besök och födelsedagsfirande.Grattis i efterhand! En klyftig blogg var det absolut!

#5 - - ulrika:

att fylla tvåsiffrigt är stort:)grattis till dig !

#6 - - Ylva L:

Åhå, har minst blivit större? Roligaste kalasen de där, med de som förstår sig på att ligga vaken och undra halva natten vad som ska hända på födelsedagen.



Och skönt att du mår prima! Ska bli kul att träffa en prima ballerina - om än lite förlamad. Börjar ladda för pannpussen redan nu.

#7 - - Eva Blomkvist:

Bra att du prioriterade bort bloggen för födelsedagsfirande. Varmt grattis och skönt att höra från dig igen

#8 - - Helen.L:

Gott att höra att det inte va någon lungigrammofon som jag sa när jag va liten....

Grattis... sunt att strunta i att skriva och att fira i stället

#9 - - annsoh:

Nu kör jag igång dagens blogg! Gå in och anmäl dig! Du har chansen att bli dagens blogg varje dag! :D

#10 - - annika:

Skönt att höra!

#11 - - Eva:

Din humor får mig att garva redan på förmiddagen, tack för det!

Lite förlamad :-)

Själv har jag en släng av både det ena och det andra, som andra kallar handikapp. Inte jag, jag har en slänga av bara.

#12 - - lovisa:

godmorgon!

#13 - - Åsamamman:

Inkopplad, Uppkopplad, Bortkopplad,

Inloggad, Utloggad.....

Utbloggad.

* Jajamensan

BRA DÄR

att du valde födelsedagsfirande före bloggande.

DET ÄR FRISKT..... =))

#14 - - Åke Åström:

klyftigt eller ej så är det skönt att se att du är tillbaka på banan efter allt kalasande :)

#15 - - Ewa:

Jodå, jag erkänner, varje gång ett av dina blogginlägg dröjer, så befarar jag att du gått vidare. Jag som vill hinna köpa slem på burk tillsammans med bok!

Kram på dig, Ewa

#16 - - HME:

Men en fråga (blev många..) här då som jag egentligen inte vågar ställa.. Hur ligger du till på en skala nu? Har du försvagat immunförsvar? Ligger du illa till om lunginflammationen slår till? Hjälper slemsugandet så att du efteråt är lika slemfri som medelsvensson eller är det mycket kvar som geggar därinne? Vad är det nu som fortfarande kan bli sämre? Och sista frågan - kan du inte leverera lite hudceller nu snarast till Karolinska (eller var det var) som de programmerar om till stamceller och sen muskelceller (efter lite uppförökning)? Vad säger dina snälla läkare?



Kram j-a bk

#17 - - Gudrun G:

skrattade rakt ut när jag läste ditt inlägg! Jag riktigt hörde dig. Om inte vetenskapen kan hjälpa dig så får du göra det själv och humor är ett jättebra läkemedel, utan biverkningar men livstidsberoende.Ha det gott och grattis på födelsedagen ( även om den passerat).

#18 - - Skramlan:

Är också nyfiken, hur länge kan man leva med sjukdomen? Givetvis är det väl individuellt som så mycket annat men om man har respirator kan man ju andas menar jag.

Har ju själv läst om och sett Stephen Hawking som också har detta och han har ju haft det i över 45 år om jag inte är helt fel ute.

#19 - - Frun:

Inte kan du vara död, mästarnas mästare har ju inte ens börjat! Och så kommer ju boksläppet som vi alla väntat på, och Augustpriset, ja och paralympiska spelen i humor!

#20 - - Mattias igen:

Skulle du få för dig att krypa över en dag ser du väl till att hemsöka oss riktigt duktigt, en efter en? Eller på nåt annat sätt ge dig till känna, välta Svampen kanske? Innan nåt sånt händer lär inte jag inbilla mig att du kastat in handduken.



För egna delar har vi vatt på semester. Sommarsemster, jodå. Rena Saltkråkan faktiskt. Rida barbacka och fiska musslor, frukostera på färsk fisk. Inte dumt.

#21 - - Mattias igen:

... och på tal om klyftigt: vitlökarna här. På ön Chiloe, södra Chile. Större än en knytnäve. Jätteklyftigt!