låt världen komma till mig

nu förstår jag precis varför morfar slog på tvn till sveriges magasin och sen lät den stå på tills läggdags.
Man behöver inte gå ut.
Det märks inte om man börjar bli lite glömsk.
man bara sitter där och världen kommer till en.
Mycket mer av världen till mig än till morfar.
idag har det mest blivit skidåkning.
Man blir engagerad bara man låter det stå på tillräckligt länge.
Nu vill jag se Per Morberg svinga kökskniven.
Mitt sätt att njuta av mat.
Medan sondmaten droppar i slangen.
#1 - - Kajsa:

Jag ler instämmande, djupt imponerad av din förmåga att med både humor och vemod beskriva hur det är att vara människa....

#2 - - Ann på Hbu:

Svinga var ordet, sa Bull...



Slänga med håret och svinga sin kökskniv, bompa, bompa (fritt efter Danslektionen av - tror jag - Birger Sjöberg)

Har du förresten läst Torgny Lindgrens Minnen, Tina?

Inbillar mig att du skulle gilla den.

#3 - - KaosJenny:

Mm, otroligt att din morfar hade lite av världen och att vi fått hela världen att flytta in hos oss... Vi behöver inte ens tycka att grannarna är dumma eftersom vi kan titta på någon såpa där de är ännu mer spektakulära än vad grannen någonsin skulle kunna bli :-)

#4 - - Sonja:

Tack för att du så generöst delar ditt liv med oss andra som söker din blogg. Oerhört värdefullt att få läsa om dina erfarenheter i detta NU.Ger mig tankar, övervägande och insikter i min pågående vardag.Känn min uppskattande värme i en kram.

Medlevande Sonja

#5 - - Åsamamman:

Mmmm.

Vad skulle jag göra utan Tv:n och datorn, När man inte orkar/kan äta. Då är mat-tv, trevlig tv. Dom både äter öch dricker och gott ser det ut. Många matbloggar och receptsidor finns också.



Dagens verklighet gör att man måste välja hur mycket av världen man orkar/klarar av. Tur att det finns en off-knapp



Jag lånar ljudböcker från Ljudbiblioteket i Stockholm också. Underbar service. Hoppas det finns något liknande hos dig,

En som är trött idag...

#6 - - Maud:

Hoppas att han lagade nått riktigt gott!