Det är natt igen

Och jag kan inte sova.

Jag tänkte nu rapportera till er hur min bok säljer,
Men så tänkte jag att det är säkert en affärshemlighet som inte mina konkurrenter ska få nys om,
Så där förseglades mina läppar.

Man lär sig.

Jag fick nämligen lite bannor när jag avslöjade upplagan här på bloggen.

Nu orkar jag nästan inte skriva mer
så jag är väl trött då.
Nu är ju inte det någon garanti för att man ska kunna somna.
Har ni tips!?!
Obs1 Inget, stiga upp och dricka varm mjölk, utan sånt jag kan göra.

Tankeäta har varit mitt bästa, men det går inte lika bra längre.

Nu har jag affärshemlighet i min ordlista. Myys!
#1 - - Åsamamman:

Jag lyssnar på en ljudbok. Ibland somnar Jag ifrån

den, ibland inte....

Men vilket som, så går natten fortare.

Musik, kan också vara skönt,

Mike Oldfields, Tubular Bells är skön att lyssna till...

Jag använder mig av spotify, han finns där.

På tal om Pinka på ett träd, i en buske eller så.

Var på Farsta strandsbad. Påsen full. in i busken.

Aaaa, tömma.

En annan förälder dök upp från den offentliga

toaletten. Ingen kul historia, hög äckelfaktor.

Då är påse med tappkran, en buske eller ett träd

ren "sjukdomsvinst" och inte skäller någon på den

"stackarn" heller.... =))

#2 - - Gudrun. G:

Måla upp en bild av hur upplagan stiger , försäljningen ökar, översätts till hundra språk och ger tröst och stöd åt de som har sjukdomen men inte har någon Tina i sitt land. Den bilden finns de massor av varianter på och den ger dig lyckokänslor eller hur?

#3 - - Nöjesportalen:

Checka in bloggen med nya storfilmer varje dag!

Det är helt gratis och allt du behöver göra är att trycka på play!

#4 - - KaosJenny:

Om ljudbok funkar så är Hicke Hiskelig Halvulk den tredje ett tips. Antingen skrattar man eller somnar. Boken som draktränaren bygger på men böckerna är MYCKET bättre... något som resten av famljen troligtvis också skulle uppskatta... Handlar om en riktigt usel vikingason...

#5 - - tina:

kolla gärna in min blogg och har frågestund just nu på bloggen, ställ gärna en fråga :D

#6 - - Lotta:

Se en film i datorn,,,som assistenterna laddar. Såg nyss "Lost in translation" som har några år på nacken, utan att jag sett den- var tvungen att se om flera avsnitt omocchomigen - underbara sekvenser.

#7 - - Åsamamman:

Ang film,

The Kings Spech, (stavning är inte min sida)

Är helt underbar....

Finns massa mysiga serier också.

#8 - - Taran:

Man skulle ju kunna lyfta blicken litet mot högre höjder:din bok som kurslitteratur för vårdstudenter,gymnasister,filosofistuderande etc.Håkan har ju redan börjat referera till boken(väldigt vackert stycke och poetiskt också av Håkan);jag själv har behövt skratta åt allt elände och då har sidorna 160-162 och s.194 passat perfekt!Mattias hade ju en himla skojig broderiförslag också härom sistens!

Man kanske inte somnar av sådana här förslag,vilket kanske förklarar en del av mina egna sömnproblem!?! Ha det gott i Sveriges bästa idrottstad,och grattis till utmärkelsen!

#9 - - Mattias:

Taran: Broderiförslaget var nu inte mitt, utan Mark Levengoods. Jag säger det som en uppmuntran att lyssna på hans både humörlyftande och tankeväckande sommarprogram.



Tina: ta med ett till försålt ex av boken i din affärsplan för nästa år. Då jag är på hemmaplan och kan idka den sortens handel. Av detta kan du dock inte koka någon hemlighet. Hade du "affärsplan" redan i ordlistan? För att inte tala om försäljningsprognos.



Själv har jag världsomseglarklang i min. Världsomseglarklang... Tomas Tranströmer.



/Mattias



#10 - - Gustav:

Här är ännu en ALS-are, men jag tror bestämt jag vet varför jag fått sjukdomen. Kram