Rädd? Det är väl bara Lille Skutt?

Jag ska åka till stugan utan el på lördag.
Två assistenter ska följa med.
Bara över dagen.
Resan tar två timmar.
Vi tar med all utrustning jag har hemma.
Hostmaskinen, inhalationer, sugen förstås, lång skarvsladd så vi ska kunna gå in och låna el var som helst under vägen.
Det är hostmaskinen och kompressorn till inhalationerna som inte går på batteri.
Väl framme finns ett dieseldrivet elverk.

Ändå är jag rädd.
Hur många gånger har jag sagt att man inte ska vara rädd+

Rädd för andnöd.
Jag vill inte dö av andnöd.
Rädd att detta ska vara min sista resa.

Låt mig iallafall dö på hemvägen, tänker jag,
Så jag hinner köra på den nya rampen.
Så jag hinner se sjön glittra.

Men om det blir lyckat, då kan jag göra om det igen under sommaren.
Då kan jag åka två timmar åt vilket håll jag vill,
med två assistenter.

Jag är inte rädd nu.
#1 - - Åsamamman:

JAG förstår din känsla, trots helt annan diagnos...

DU ÄR MODIG...

Jag hoppas på att uppbringa DITT mod...

Få se sjön glittra....

IGEN.

Underbara tanke !

#2 - - Kin:

När jag flyger till främmande land tänker jag ibland rädda tankar . . .sen tänker jag "ska något hända må det hända på hemresan åtminstone". Jag hoppas innerligt att du kommer iväg till stugan, att solen lyser och sjön glittrar samt att rampen fungerar bra. " Because you're worth it! "

#3 - - Karin:

Njut av den glittrande sjön!! :)

#4 - - cruella:

Hoppas på en riktigt härlig dag för er alla!

#5 - - Tessa:

Lycka till, hoppas att det blir skönt!

#6 - - Ann:

Hoppas att du får en aldeles underbar dag i stugan!! Puss i pannan

#7 - - Kristina S:

När Du skrev om att åka till stugan för några månader sedan så var det "om", kanske så småningom,långt långt i framtiden, och så plötsligt är det nu på lördag!

Lycka till! Hoppas att sjön glittrar som tusan.

Jag tänker på dig så ofta när jag gör saker. Tack!

#8 - - Annika:

Jag har gått vidare i en fototävling här: http://unreasonables.blogg.se/2011/june/dont-be-insecure-if-your-heart-is-pure.html#comment



Jag skulle bli så otroligt glad, om du skulle rösta på nr.1!!!

Naturligtvis kommer du få en länkning på min blogg som tack!

#9 - - Ida&Isabell.blogg.se:

Hej, måste bara säga att du har en väldigt fin blogg. Kika gärna in på våran också, en aktiv blogg med mycket bilder!

puss&kram

#10 - - Håkan (o Gerd):

Mod är inte att inte vara rädd,

mod är att göra det fastän man är rädd!

Må sjön glittra ikapp med dina ögon.

#11 - - mAria:

mod är att våga vara rädd

#12 - - Taran:

"Do the thing you fear most and the death of fear is certain" tyckte Mark Twain.Jag hoppas att sommarens första långresa blir en härlig start på resandet i år!Som poeten Håkan uttryckte det så vackert:må sjön glittra ikapp med dina ögon!

Men inte för mycket så datorn störs(= inte så poetiskt,mera stenbockshumor!)Kram

#13 - - kajsa g:

Tänker extra mkt på dig idag och hoppas du får det skönt med en svalkande vind och glittrande sjö!

#14 - - sussi:

Jag e så nyfiken hur det har gått på din utflykt. Hoppas att du har haft en kanon dag det önskar jag dig!! Kram

#15 - - Bibbi Larsliden:

Hej

Hoppas du fick en underbar dag och kunde njuta av den glittrande sjön. Jag sträckläste din bok förra helgen och har tänkt så mkt på dej ända sedan dess, egentligen sedan ditt sommarprogram som verkligen var urbra!Sköt om dej.KRAM BIBBI