Klaga går ju

nu ser jag klart på tangentbordet en stund så jag passar på att blogga.

Problem har hopat sig ett tag.
Med andning, medicin, ordlistor, datorer, infektioner, nackstöd, filtstöd, ömma punkter och lömska väderlekar.
Kan ni förstå vad det innebär att förlora ordlistorna i datorn?
När jag ska skriva permobilen måste jag klicka tio gånger istället för  en, när den kom upp som ett vanligt ord på p redan när jag skriver p.
Mödosamt.

Jag gillar inte när hela dagarna fylls upp av sjukt strul.
Sjuka saker, sjukdom.
Som om jag vore sjuk och inte bara förlamad.

Och inte smakar jag jordgubbe i munnen precis...

Nu dimmar ögonen igen...
#1 - - Åsa Björkeström:

Hej Tina!



Tack för orden! Det du skriver går rakt in i hjärtat.



Hälsningar

Åsa

#2 - - Taran:

Vad skönt att höra ifrån dig!Och vad trist med strul!!!Och vi kan nog inte förstå någonsin,hur mödosamt du kan ha det!Det är nog därför du får alla ovationerna,som en riktigt fint lysande stjärna i vårt liv är värd att få!Bra kämpat!Hoppas strulet minskar och inte får mera av din energi!Kram

#3 - - Gudrun. G:

Om man som du bara har en kommunikationsväg så borde där finnas support inom ett ögonblick! Vi andra som får teknikstrul och blir så himla irriterade kan ju kommunicera på annat sätt medan vi väntar, det går, risken är att vi glömmer bort det annars.

Till var och en efter behov..........så ska ett sunt samhälle fungera.

#4 - - Ann-Marie Alexandersson:

Skönt att höra av dig. Fick för mig att du var på sjukhuset.

#5 - - Ida:

Har titta på andra blogg-poster du skrivit och kom på att igår måste det ha varit 4-års-dag sen du började din Blogg. Grattis och tack för 4 fantastiska blog-år!!

Ett speciellt tack för meningen "Trygghet är alltid en människa" Bland allt annat bra du sagt så har den meningen fastnat till 100%.



Hoppas allt trassel löser upp sig.



Ida



#6 - - Karin:

Usch så motigt det kan bli! Hoppas det blir en bättre vecka som kommer!! :) KRAM

#7 - - Franck:

Knasigt med strulet, måste vara skitjobbigt! Hittade Ingemar idag, skickar honom till dig. Har sparat honom i alla år (och se, han bara fortsätter att vinna). Varma hälsningar / Franck i skogen

#8 - - Anita:

skickar en stor kram till dej .

#9 - - Linnéa Lindéh:

Skönt att se dig. Har varit orolig. Heja, Heja!! Du är fantastisk som håller i! Kram

#10 - - Skramlan:

Har haft en del för mig så har ej varit på bloggen på länge men ska läsa igenom. Vill bara önska lycka till så allt löser sig bra!

Sänder kramar

#11 - - Håkan (och Gerd):

Sjukt strul har vi inte tid med, lite frisk förlamning kan man möjligen stå ut med. Som när Gerd och jag for med husbil och rullstol i USA (Det var före de flesta apparaterna, bara talsyntesen och rullstolen). Också vi noterade att människor är människors trygghet och glädje.

På din blogg är tex. du en glädje för många av oss och det känns lika tryggt att läsa dina ord som det kändes att höra Gerds talsyntes.

Nu har jag just köpt en husbil! Men det är inte bilen utan resorna till människorna som ska bli kul.

#12 - - mAria:

Hej.

Det verkar jobbigt med sjukdomsstrulet.

Om man har en svår sjukdom borde man

drabbas av oerhört flyt på alla andra fronter.

Det vore rättvist.



Jag läser i din bok, kommit halvvägs,

läser sakta så den ska räcka många kvällar.

Det är en bra och tankeväckande bok, du borde göra en blogg av den... ;-)

#13 - - En annan Tina:

Inser att det är bedrövligt besvärligt att tappa bort snabbkommandon i datorn - men i ett större perspektiv är det förmodligen ett marginellt bekymmer för dig som har kämpat mot betydligt värre svårigheter! Heja Tina, jag gillar Dig!