vår

Jag har bytt till kortärmat.
fetaste vårtecknet.
Bättre än tussilago.
Skönare än solen.
och nu blir det så.
Till i höst nångång...
#1 - - Anonym:

Najs! Själv kör jag utan strumpor när SOMMAREN är här! (Juni??)

#2 - - Ida:

Redan???

Ett råd från den äldre generationen inom släkten: Ta inte av långkalsongerna före midsommar!

#3 - - Karin I M:

Det var ett roligt vårtecken!Själv håller jag mig nog till långärmat ett tag till. Alldeles för kallt och blåsigt just nu. I min barndom var knästrumpor ett vårtecken. Du kommer väl ihåg Mästarnas mästare ikväll! Heja Ingemar!

#4 - - Lotta:

Äntligen dags, jag kommer att tänka på dig när Stenmark tävlar.

#5 - - Ann-Marie Alexandersson:

Har du alltid varit så kategorisk eller har det kommit med åldern?

#6 - - Cecilia:

Hej!

Här har fröken Vår också kommit på besök, hoppas hon är här för att stanna, underbart vore det! I går då Mästarnas Mästare drog i gång gick mina tankar till dig med en gång!

#7 - - O:

Ha en skön vår!

Förr fick man börja med knästrumpor på Valborgsmässoafton! Och det kunde vara så kallt att man nästan blev blå om benen.

#8 - - Håkan (med Gerd):

Nu måste vi se nästa avsnitt ...

Med eller utan långkalsonger.

Hela den här bloggen är en YNNEST.

#9 - - Håkan (med Gerd) igen:

PS mer vårtecken vid Hornborgasjön. De kan jag inte vara utan, född i Skara som jag är, far dit i em. och hälsar till tranorna från alla fältbiologer som inte kan komma själva av olika orsaker.

#10 - - Mattias:

Håkan: Då räcker jag upp handen. Frambär min hälsning till de dansande är du snäll! /Mattias

#11 - - Håkan (med Gerd):

Jag tänkte bl.a. på dej Mattias, som just passerat höstdagjämningen.

För en gångs skull stod jag vid Trandansen utan att skaka av köld. Och jag såg, och framför allt hörde 4600 tranor som trumpetade en vårfanfar! För en vecka sedan var det under 100. Nu händer det saker, precis som alla vårar sedan istiden och förhoppningsvis lika länge till, minst. Jag tycker att tanken på det perspektivet är en av de mest fascinerande ...

#12 - - Mattias igen:

4600!



Jag har förstås inte varit just där, i Dagsnäs, på snart trettio år... På den tiden var det nog högst ett par tusen. "Jag sär, jag sär" som Linus-Ida säger. Annars är sångsvanarna mina favoriter, de ropar om möjligt ur ännu djupare urtids...mörker? Eller kanske ljus?



Tack för framförd hälsning Håkan! /Mattias

#13 - - mulm:

Kortärmat, tussilago,

långkalsonger, tranor, sångsvanar



Sedan istiden



Tack!