Vårsol javisst

Så har jag då premiär besökt det gula husets altan.
Vi har förstås en altandörr men där kommer jag inte ut.
Jag får gå runt.
En tjock bil nästan i vägen, tjockt grus är svårt att köra permobil i, spalje att runda, lerig fast isig gräsmatta.
och så mina ramper.
Sen är jag där.

Solglasögon, solskärm på datorn, hatt.
Ändå inte en chans att skriva på datorn.

Solen gassar.
Lätt att bli för varm.


Jag är här, tänker jag.
Lite skönt.
Men utsattheten överväger faktiskt.

Varför ska jag sitta här?
Jag vill in.
#1 - - Ninni:

Kan du sitta inne och låta altandörren vara öppen istället och bara låta solen skina in på dig? På så sätt skulle du kunna vara både ute och inne på en gång och slippa den jobbiga vägen till uteplatsen. Hoppas det så det slipper vara så jobbigt.

#2 - - Anonym:

Kan du sitta inne och låta altandörren vara öppen istället och bara låta solen skina in på dig? På så sätt skulle du kunna vara både ute och inne på en gång och slippa den jobbiga vägen till uteplatsen. Hoppas det så det slipper vara så jobbigt.

#3 - - Skramlan:

Eller bygga ut och bredda dörrhålet.

#4 - - Taran:

Så tänker nog kanske flyttfåglarna också ibland!För tidigt,för varmt/kallt,obekvämt osv.Härligt,att ni har en altan!Du kommer säkert att vänja dig och uppskatta våren ute!Men visst är solen varm i lä!Har ni krokusar,tulpaner till uppmuntran?Du ville ha puss i svettiga pannan(utan att läpparna rör vid huden?)?Känner med dig från avstånd/Taran

#5 - - Mattias:

Jag minns dagen när Palme skjutits. Vi var i Västergötland då. Visst var du med? Jag minns solgass. Takdropp. Och ta mig tusan om inte jag minns dig där lapande sol. Jag är nästan säker på det.



Lapa i dig den gamla solen istället. På burk. Minnets eget märke.

#6 - - Mattias:

Jag minns dagen när Palme skjutits. Vi var i Västergötland då. Visst var du med? Jag minns solgass. Takdropp. Och ta mig tusan om inte jag minns dig där lapande sol. Jag är nästan säker på det.



Lapa i dig den gamla solen istället. På burk. Minnets eget märke.

#7 - - Mattias:

Jag minns dagen när Palme skjutits. Vi var i Västergötland då. Visst var du med? Jag minns solgass. Takdropp. Och ta mig tusan om inte jag minns dig där lapande sol. Jag är nästan säker på det.



Lapa i dig den gamla solen istället. På burk. Minnets eget märke.

#8 - - Mattias:

Jag minns dagen när Palme skjutits. Vi var i Västergötland då. Visst var du med? Jag minns solgass. Takdropp. Och ta mig tusan om inte jag minns dig där lapande sol. Jag är nästan säker på det.



Lapa i dig den gamla solen istället. På burk. Minnets eget märke.

#9 - - Åsamamman:

PARASOLL.....

Finns STORA och FINA.

Många färger också.

Skyddar också mot hastig regnskur.

*

* Tyvärr,

Den hjälper inte mot känslan av utsatthet....

Men kanske en breddad altandörr och elektrisk dörröppnare.

För friheten att "kunna själv"

* NÄSTAN



#10 - - Francke:

Jag undrar om Mattias minns dagen när Palme skjutits? (Kunde inte låta bli när det kom fyra gånger så där!)

Ska inte du kunna rulla ut från vardagsrummet och t o m sitta i dörrhålet om du vill? Går det att ordna tro?

#11 - - Mattias igen:

Francke: Tack för den du. Inte mitt fel att kommentatorsfältet strular. Väl? morr



Där har man för att man gör sig till...