Bägaren är full

Nu tål jag ingenting mer. INGENTING.
Har suttit hela jävla dagen hopsjunken i permobilen och undrat vad som varit fel.
Nackstödet? Ögonen? Ryggdynan? Sittställningen? Ljuset?
Fitt-dator.
Kuk-altan.
Nu ska jag fanimej inte säga nån jävla ting mer på hela dagen.
Dessutom har jag als.
#1 - - Maria L:

Jag kan nog inte förstå hur du har det, bara känna stor respekt inför inlägget och säga att jag fullständigt håller med om vartenda ord, det går inte alltid att hitta något uppmuntrande att säga.

Idag kunde dock jag känna en viss tacksamhet över att bo i ett land där Galaxen i Bergsjön trots allt inte är nedlagd ännu. Barnen gillade sina utflykter dit även i år. Stor Kram!

#2 - - Monica:

Hej Tina! Jag är en som har följt din blogg sedan du hade ditt sommarprogram. Jag är 62 år, bor utanför Umeå och har 3 barn och 5 barnbarn. Vi känner inte varandra men ändå finns du dagligen i mina tankar. Jag tänker på Mannen och dina tre barn, din släkt och dina vänner. Det kan inte vara lätt för dem att se sin älsade Tina att brytas ner. Just nu läser jag din bok. Tack! Det är helt otroligt hur du tänker och formulerar dina tankar. Jag brukar be till Gud och ber också för dig. Tyvärr finns det ingen garanti för att kristna ska slippa sjukdom och elände. Jag har lyssnat på Tomas Sjödin många gånger. En liten tröst kan vara att Gud finns med i det som händer. Inte lätt att förstå.



1000 kramar till dig Tina från en bloggvän.

#3 - - Gudrun. G:

Är det inte ett friskhetstecken att bli heligt förbannad när ingenting fungerar? Det är orimligt att bara stå ut och stå ut jämt.

#4 - - Spanaren:

Jag skrattar så magen guppar ... ut me skiten ... svär på ... du är underbar/ kram

#5 - - Jenny:

Jävla skit als, håller med dig. Tror jag gick förbi ditt hus i helgen. Spanade lite men vet bara att det är gult. Ska ni på medeltidsfesten lördag, ses vi tror du? Puss på pannan

#6 - - Karin:

Hejsan Tina!



Trots att jag inte alls lever under de enorma påfrestningar som du tvingas leva under, så kan jag ändå helt känna igen känslan. Den där känslan finns där hos oss alla ibland, vare sig vi är sjuka eller friska. Ibland är allting bara skit!



Hoppas på en mer harmonisk känsla imorgon! :)



KRAM

#7 - - ida:

Suck och dubbel-suck. Kan jag få vara sympati-arg tillsammans med dig. Jag är dålig på att svära men jag kan väl slå igen en dörr hårt åt dig och slänga nåt som går i krasch i golvet i stället för dig och skrika så det skallrar i rutorna - åt dig. Vad som helst om det kunde lindra

#8 - - Kristina S:

Kära Tina!

Det kan visst vara nackstödet. Eller ögonen/ryggdynan/ljuset. Du och assistenterna jobbar på det och antagligen snart får svaret. Hanterar problemet. Men om det inte går att hitta "problemet"? Om det bara är en sådan j....a dag? Den existentiella nojjan. Du är inte någon övermänniska (fast vi dina trogna läsare kanske önsketänker så). Du kan visst må pyton och svära ibland, precis som alla andra. Trösten är att det brukar vända. Konstigt vad ppfriskande det är med lite svårdomar...

#9 - - flisa:

Dina inlägg är så kloka, de förmedlar alltid perspektiv (och hopp). Önskar jag kunde göra något bättre för dig. Jag vet att jag inte kan det. Men tack för din blogg!

#10 - - Anita:

en stor mjuk varm kram .

#11 - - KaosJenny:

Säg bara till så kan vi skrika åt dig, samtidigt!!

#12 - - Catarina:

Vad skönt att få se dig lite arg. Du har all anledning i världen att få vara riktigt pissförbannad!

Kram på dig!

#13 - - Ylva L:

Fast det är sån total jävla skitdag så ingår det i ditt väsen att du kräks (verbalt) med humor.



Vad kan vi göra? Säga att vi inte tycker det är konstigt att du förtvivlar? Sända många goda tankar till dig! I ditt ställe skrika och rasa? Med tanke på hur många webkameror det finns på alla möjliga ställen skulle det bli en bra installation "Tinas bloggfans rasar kl 12.00" - sänd på webkameror världen över....

#14 - - Åsamamman:

Vissa dagar SUGER !!!

Låt oss dra något gammalt över dom.

Låt oss hoppas,

På något slags bättre TIDER... ♥♥♥♥

#15 - - sofie:

Håller med.. jävla skit dag.. Kärleken ringde inte .. jävla skit. 40 år och tokjävlafaan förälskad. Skit dag.

#16 - - Tessa:

Jag tycker att Ylva L:s idé var jättebra. Bloggläsarna borde skrika och svära lite i ditt ställe. Jag ska skrika lite för dig ikväll i alla fall.

#17 - - Karin:

Jag ber att få citera dig: "Denna dag kunde jag vara förutan, vilken ynnest att det kommer en ny dag imorgon". Jag är citatsamlare och när jag fann detta citat på din blogg sparade jag det till min samling. Har t.o.m lagt in det bland favoriterna. Säger så mycket med några få ord. Kloka Tina, du är en sann vardagspoet. Har köpt din bok förresten och fast jag läst det mesta tidigare på bloggen är det en särskild känsla att ha den i hederligt pappersformat. Hoppas morgondagen blir en ynnest

#18 - - Cecilia:

Blir också tokilsk då jag tänker på den förbannade sjukan du och pappa min drabbats av! Tyvärr går ofta min ilska över i tårar, och tårar hjälper ingen. Men de rinner likväl.