En ny karriär

Jag ska starta en permobilklubb med kriminell verksamhet.
Konststölder. Beskyddarverksamhet. ,
Vi ska inte skada människor direkt.
Kanske hota onda människor lite.

Jag tycker brottslighet är lockande.

Dels är det spänningen.
Det verkar spännande att planera, förbereda och genomföra en kupp.


Men också den frihet som måste uppstå när man går över till den andra sidan.
Den laglösa sidan.
Då man accepterat att ibland åker man fast och får en tid på vilohem. (om man håller brotten på lagom nivå, en sak man får lära sig )

Jag ska börja med att hyra en lokal i ett skumt industriområde. ,
Gärna av kommunen. Det kan bli så smaskiga rubriker.

Sen bara en annons i tidningen : Du som kör elrullstol! Vill du vara med och starta en klubb? Endast kriminell verksamhet. Svar till :Hövdingen.
#1 - - Frun:

Ni måste förstås ha skinnvästar med dödskallar på för då behöver ni inte ens hota, men sätt märket på framsidan annars syns det inte så bra när ni sitter i stolarna.



Lycka till!

#2 - - Taran:

Det gamla talesättet:"Barnen är friska när se leker" passar väl in här!Och jag blir någonstans vid hjärteroten litet varm och glad åt dina tokerier (också).Jag ser framför mig Hövdingen och resten av ligan i släptåg i sina permobiler:jag har inget att frukta:har ingen värdefull konst,inget företag, och jag är inte ond.

Nu skall väl alla Skyttar med och leka?!(Mattias,Ylva L etc),om utvisningarna och nattvandringarna är avklarade!Vi tråkmånsarna följer gärna med på era skriftliga äventyr;)



PS Jag skojar bara!Försökte fundera ut astrologiska tecken med humor,det finns ju flera humortecken(Harpasione är inte Skytt tex.)...fortsättningen följer...snart...

#3 - - Mattias:

mmmmm



... sjunger Papageno. Efter en stund och många förmaningar plockar feerna av honom munlåset igen, och då sjunger han:



"Mitt munlås bör ha varnat mig!"



BÖR ja. Man kan tycka det.



Men gjorde det det?



*s



Jomen alltså... Cyberbrott! Är det så omöjligt? Du kan säkert tänka ut nåt djävulskt, Tina, så kanske nån annan kan knappa åt dig, mot säg 30 % av kakan. Fast du kanske skiter i stålarna och nöjer dig med kicken?



Jag är förresten lite av fel sida om lagen, jag betalar inte som Chiles parodiska rättvisa tycker att jag ska till min exmaka. Så... nej jag vill inte utmana ödet med spekulationer. Men kanske vi får skaka galler samtidigt, om än högst osannolikt i samma land.



Ja lite kul är det faktiskt att gå på the wild side. Jag smet från skatt i Sverige också när jag flyttade utomlands. Hihi! Jojo, småföretagare förnekar sig inte... Skulden går ut den sista december, då får jag väl korka upp en pava skumpa. Det har jag ju råd med! ;-)



(Men studieskulden betalar jag av på! Mer än vad jag måste. Kände att jag måste säga det, LITE mån om min image som iallafall halvciviliserad varelse är jag allt.) /Mattias

#4 - - Cecilia:

Sitter och pluggar. Skulle bara ta en kort, kort paus och slösurfa lite, styrde så klart in här med en gång. Vilken pangidé Tina, kör på! Kanske kan ha någon hemlig hälsning också i stil med "All makt åt Tengil vår befriare."



Med ett leende på läpparna efter ditt inlägg återvänder jag nu till Goffmans värld.

#5 - - Mari:

Kom att tänka på boken "Yngling på guld" av Ernst Brunner när jag läste dagens inlägg. Den rekommenderas!

#6 - - Taran:

Fint Cecilia!Och så lärorikt krigiskt igen här(jag menar inte interaktionsgurun Goffmann,nödvändigtvis inte krigiska strapatser i pjäser ens)Men skall Tengil verkligen till makten?Eller fattade jag fel igen?Skall vi ta bort Nanggijala,hjärta-slutet på efternamnet,Jonatans vinnande duell mot Tengil och Katla:backa bandet,vända om...och försöka komma upp ur träsket först...om allting skulle bli bättre då på jorden,litet mera likt Nangijala?Ungefär som Harpasione kör...och på slutet är hon frisk?!Då kan man ju strunta i det kriminella förflutna;)

#7 - - Mattias:

Pippi behöver som sagt var ingen försvarare. Men det gör Bröderna Lejonhjärta! Ett svagt verk av Astrid tycker jag, åtminstone med astridmått mätt. Utom inledningskapitlet som är en riktig pärla! Nu är jag föralldel inte åtta eller tio år eller så; vet inte hur DE uppfattar Skorpans lilleskuttska litanior... Men nej, här tycker jag att Astrid körde i diket.



Fast all makt åt Tengil vete tusan... Och alla gånger inte åt Fru Tina, vem vet vad HON kan ta sig till??? Hon är lite FÖR humoristisk ibland, nästan. Det plus uttråkadheten kan bli explosivt har jag en känsla av.



Madicken är min favoritAstrid tror jag. Förutom Pippi herself då förstås. Bullerbyn är inte dålig heller.



Men det var visst Brott och straff som skulle avhandlas idag? Nej, inte straff, bort det! Blott brott! /Mattias

#8 - - judi:

JAG hänger med och så MÅSTE vi se till att åka fast för ett brott som leder till fängelse för då är VI GARANTERADE REHABILITERING

Vilket vi inte är med diagnosen ALS men åker vi fast för ett brott Ja då jäklar...ska det rehabiliteras

Genial ide

#9 - - Skramlan:

Gillade inte heller Bröderna Lejonhjärta som barn och min son har inte heller varit förtjust. Varken bok eller film har jag varit svag för. Gillar Emil och Bullerbyn.

I övrigt förstår jag nog inte, har väl inte den humorn.

#10 - - Taran:

Tengil var väl bara ett "sociologiskt" sidospår,sprungen ur studiers hetta!?



Man kan ju kommentera gamla inlägg som "bitterfittan" gjort med bravur.Risken är väl stor att kommentarerna bakåt blir olästa.



"Behöver du en tid på vilohem: join rolling sisters and brothers".Man undrar ju litet om den mesta kriminalitet föds ur leda, fantasi eller för vild idérikedom?Från botten av en permobil kanske?Jag har också litet bottenkänning men saknar din fantasi och påhittighet.Men här får man ju läsa om vidunderliga ting,och försöka rehabilitera sin humor.Om den nu låter sig habiliteras;)

#11 - - Skramlan:

Jag läste Bitterfittans inlägg och tycker det var ett riktigt klokt inlägg.

Frågan man kan ställa också är om det är så särskilt kreativt att fantisera om brott och våldtäkter och annat i den vägen. Jag menar ska man bekämpa rädslor är det ju knappast ett steg i rätt riktning. Ok, fantasier är fantasier, men tyvärr finns det ju de som realiserar sånt i verkligheten också. Jag tycker i alla fall inte det är så konstigt att folk går omkring och är rädda för allt möjligt av varierande slag.

#12 - - Julia:

Jag förstår att du skämtar men jag måste protestera ändå. Jag har besökt en vän på fängelse och det kändes inte alls som ett vilohem. Taggig stämning mellan personal och intagna fast de inte var inlåsta på dagen.Fångar och personal passerade varandra utan en blick. En del skogstokiga intagna som det inte var vidare kul att dela liv med för min vän Rehabiliteringen var inte särskilt märkvärdig heller fast den existerade.Nej det var en pärs bara att hälsa på

#13 - - Livet just nu:

Åh! Det hade min far älskat. Att vara med i den gruppen. Han och hans hjulben. :-D

#14 - - KaosJenny:

Härligt! Klart det är dags för lite kriminalitet ;-) Kommer det någon och mopsar sig får ni väl köra över dom ;-) Harpasione for president!

#15 - - Ann-Marie Alexandersson:

Jag kommer snart att ansöka om medlemsskap.

#16 - - Kristina S:

Det perfekta brottet. Klarar assistenterna att springa fort? Annars ställer jag gärna upp.

#17 - - Helena:

Dök upp en annan tanke i mitt huvud - apropå att hyta lokal i något skumt industriområde... Undrar hur mycket kriminell verksamhet som finns på helt andra platser, i de "fina" kvarteren eller i de lugna villaområdena ?? Jag känner mig naiv och blåögd - för jag har fanken ingen aning,jag håller ordning och reda, fuskar inte med VAB- dager eller bostadsbidrag utan man ska göra "rätt" för sig... Och så blir jag upprörd över politiker som donar med boendeersättning eller använder statens finanser vidlyftigt, tar pension vid 52 - års ålder eller företagare som "drar av det mesta via sitt företag" , ibland verkar det som - "för att det är möjligt"... Men det är intressant att jag också tänker kriminell verksamhet och skumrasktyper - för jag undrar om det verkligen är så ?

Var för en tid sedan ute och åt med flera vänner, varav en är polis och hon kommenterade flera personer som "egentligen" inte skulle vara där, eller så fuffens vid nå´t annat bord - där jag inte såg något ?? Lite läskigt och märkligt och samtidigt jäkligt skönt att vara ovetande. Funderar på hur poliser och andra inom rättsväsendet står ut - undrar hur mycket "skit" de får se under sina arbetsdagar ?

Många frågetecken - som vanligt !

Nu ska jag njuta av fredgasfika på jobbet - min härliga arbetsplats !

#18 - - bitterfittan:

Jag ser just nu framför mig den där bilden när alla permobilarna rullade genom ladugårdsängen. Kommer du i håg att jag skrev till dig och berättade? Det var fantastiskt, jag stod där och väntade på bussen och så helt plötsligt kom en hel karavan med permobiler rullande, jag letade efter dig men såg dig inte. Förstår ju nu att du så klart är "the leader" så du hade redan passerat förbi, först av alla. :) Det var så störtskön syn och så ser jag mig också det kriminella permobilsgänget komma fram.



I övrigt känner jag mig helt omtumlad över att några pratar om en kommentar som jag skrivit. Vilken dÅ? den om rädsla? Jag tycker ni tar intressanta vägar i era kommentarer måste jag säga :)

#19 - - bitterfittan:

för övrigt känner jag mig lite småkriminell nu, som egentligen ska jobba, men som snubblade in en och en halv timme för sent och som inte gjort något annat än att klicka runt på din blogg sen jag kom. Inte mkt jobb alltså! Dörren till mitt kontor är stängd....Får lust att hoppa ut genom fönstret att dra...

#20 - - O:

Jag tror inte du passar för kriminell verksamhet. Mer för spaning och underrättelseverksamhet.

Som Kalle Blomkvist kanske. Där du och permobilkompisarna kan åka runt och avslöja skurkarna.

Eller som i Vita stenen (av Gunnel Linde) ge varandra olika uppdrag att utföra i kamp om någon trevlig trofé.

Hoppas du hittar på något trevligt busa med!

#21 - - Taran:

För övrigt;)Måste gratulera Ylva L för nomineringen! Och önska lycka till ! Du verkar ju vara en riktig pärla och eldsjäl;så litet man vet;)

Hälsningar till Harpasione också;)

#22 - - Taran:

Om gratulationen till Ylva L:tidningen hade dagens datum på nätet?! men artikeln verkar vara 1 år gammal!? Hur som helst,kul;bara nomineringen väger tungt!(rockar fett;))Trevlig helg till alla!

#23 - - Anita:

Hänger på har en elmoppe 15km i timmen kanske går LIKA BRA DE.:)

#24 - - Ylva L:

Taran: förstår inte hur nomineringen dykt upp nu, här? Men förstår vad du menar. Jag är en eldsjäl, men för elak för att vara en pärla.



Jag vet att det som pågår i den kriminella världen, i en del personers vardag, vill jag inte veta om. Mår oerhört dåligt av dessa historier - särskilt om ungdomars väg utför. Jag har full förståelse för att man flyttar ifrån de värsta miljöerna om man kan. Men det finns alltid något man kan göra i alla fall. Om man själv inte är drabbad, kan man ägna energi åt att öka chansen för andra att välja ett bättre liv. Om inte annat, så på distans, genom påverkansarbete, kontakt med politker, stötta organisationer etc. Eller stötta bara en enda person. Som kanske i sin tur väljer ett annat liv och blir en förebild för många fler. Whatever. Bara vi snuvar "the dark side" på för lätta segrar. Och det kan vi ju bara göra om inte alla blir lamslagna av rädsla.



Och de som är lamslagna - av andra skäl än rädsla - får gärna bilda en kriminell (men rättvis)permobilklubb! Namn och motto? "Fucking paralyzed"? "Pay or we run over you!"

#25 - - Taran:

Ylva L:jag läste på om integration i Sverige och kom till din landsända den vägen,gissade(?)rätt!Det är ju så att alla avtrycken finns kvar,jag var glad att jag kunde läsa om dina goda gärningar annorstädes också.Och ond,nej!Du verkar betyda mycket för många som är svaga i vårt samhälle(och säkert för många starka också;))och dit har man kommit via snällhet ,hårt arbete och gott hjärta!

Kanske rättvis kriminalitet är litet svårdefinierbart?!Men "Fucking paralyzed" är lysande,motståndarna kommer säkert att dyka upp med namnet "Hells paralysis".

#26 - - Knasterfaster:

Attans att jag inte sitter i permobil!

#27 - - Stina:

Det låter som en skitbra idé. När jag läste det så fick jag en underbar idé till annan kriminell verksamhet.

#28 - - S:

Tycker nog att många av er bara "flummar"....;)

#29 - - Håkan (oG):

Man behõver ta utsvängarna ibland, sãrskilt per permobil!

#30 - - raggoparden:

Bara för elkajkare? Fusk. Oss kryckoparder då? Jag kan bygga om ena kryckan till en pytteliten Kpist..

#31 - - M Anneli A:

Svar till Hövdingen. Jag har ju bara min rulle, men om jag pimpar den så kanske jag kan få vara med på ett hörn =)

Ha en bra kväll. Kram ♥