Inte

Jag är inte död.
Eller ens sjuk.
#1 - - O:

Tack! Kort och kärnfullt! Skönt att läsa och få veta.

#2 - - Mooseeyes:

*s



Låter bra det. Pratade med min gamle kemilärare igår; en gammal god vän. Jag hade presentat med BOKEN. Ja Om det bara var jag, alltså. De har läst den, han och hustrun. Tillsammans. Och haft stort utbyte av den. Nu är hon lite sjuk - till skillnad från dig då. Kommer kanske väl till pass att nyss ha läst din bok, tänker jag. /Mooseeyes

#3 - - Franck:

Väljer du, som vem som helst!, din verklighet, så böjer jag mig såklart. Men här några ord av Anders Nyberg, som kanske inte talar ditt språk alltid?, som jag hittade på en av hans bloggar:



"Vandrade igår natt, i 25 graders kyla, över mina älskade Mosselåkrar.

Hur kan något som är så totalt fruset och dött några månader senare jubla av lärkdrill och spovkaskad, dofta av mylla och framtid, spira av skir grönska och stråla av solljus? Hur ska marken hinna beredas?

Varje gång en lika fantastisk resa, en mirakulös metamorfos från död till liv.

Men den kalla vinternatten – när man vågar sig ut i den – rymmer en klarhet som ger glimtar av de stora perspektiven. Detta sjöng till mig under färden:



Under ett stjärnevalv

ensam jag går.

Vinternatts diadem

gnistrar i mitt hår.

Ensam i nattens köld?

Trött, sjuk och rädd?

Kanske, men ändå som

vore jag en gud förklädd."



Det var orden om vinternatten och spovdrillar som gick rakt in i mig. Och att han stod där rädd, sjuk och trött och samtidigt - en gud förklädd.



Beklagar metaforen (?), men den höjer oss högt över oss själva och jag tycker vi förtjänar det.

#4 - - Helena:

Instämmer med O... Har inget annat att tillägga denna dystra, gråa, regniga dag ?! Vill bli av med min efterhängsna snuva och få lite solljus på näsan. Tills dess, bara väntar jag...

#5 - - Karin I M:

Det var roligt och jätteskönt att höra! Har saknat din blogg hela påsken men hoppas att du haft en fin helg.Regnigt och grått idag,men det blommar fint i trädgården.

Karin IM

#6 - - K:

låter bra det! Skriv mer!

#7 - - MB:

Bra! Du kan väl tala om när du är det?

#8 - - Maggan:

Skönt att höra...då kan vi pusta ut

Kram

#9 - - HemligaMamman:

Det känns betryggande att höra.

Tack för den relevanta informationen.

#10 - - Ann-Marie Alexandersson:

vad är du då?