Ogilla

Slemmiga lungor.

Nere på min botten.
Kanske rämnar golvet?
Lite.

Jan Sparrings röst är underbar.
Han sjunger så här:
Nån däruppe måste gilla mig.
Det kan du höra på youtube.

Nån däruppe måste ogilla mig.

Det är därför jag ska bita mig i läpparna hela tiden
och förlora min familj.

Jag trodde gud älskade alla?
#1 - - Hyrestanten:

Jag tror ibland på en Gud eller någon slags kraft men tror inte att Gud isf kan styra och ställa med allt, eller att det på något sätt är hans/hennes önskan att du eller någon annan ska lida. Tror att vi människor är rätt svaga och skröpliga och att allt möjligt kan hända. Det som hänt dig är hemskt. I din situation skulle jag inte orka lyssna på Sparring just nu.

Kram

#2 - - Irving:

Om man tror som jag gör, att man återföds igen och igen, så finns en del böcker som är intressanta att läsa. Jag har läst att själen "går en utbildning" och att den innan den återföds får välja vad den behöver lära sig. Tålamod eller förlåtande eller vad det nu kan vara. Och sen åteföds själen till ett liv där den får öva sig i det. Jag vet inte vad din själ tyckte att den behövde lära sig i det här livet, men med tanke på hur klok du var redan innan du blev sjuk så kan man ju tänka att din själ kommit rätt långt i utbildningen. Kanske utsätts du för det här för att din själ snart är färdigutbildad? Jag har läst om hur själen kan göra "sin nya" kropp sjuk av en händelse som utlöser ett minne. En man i 40 årsåldern åkte skidor och körde omkull. Trots att det inte var ett svårt fall så blev han liggandes med en enorm ryggvärk som inte gick över. Vid en hypnos visade det sig att han i ett tidigare liv ramlat ner från ett tak i 40 års åldern och brutit ryggen. Han blev då sängliggandes och dog till slut. Själen kom ihåg att när man ramlar så skadas ryggen och man får värk. Kanske tycker du att det är humbug men jag tror på det. Det har jag gjort sedan våra tekvällar med vilda diskussioner om livet och Gud och allt runt omkring. Men det ändrar inte att jag tycker att det är orättvist och vansinnigt att du ska ha det såhär, du är fantastisk.

#3 - - Anonym:

Men vad har själen då haft för nytta av sitt ryggonda i förra livet - om den inte ens lärt sig skilja på ont och ont..?



/undrar undrande

#4 - - judi:

gud straffar inte det är inte Guds fel att vi har ALS

jag kan rek.

En bok skriven av Carolyne myss som heter Andens anatomi

Eller andra böcker om att vi återkommer i mer än ett liv en bok som jag tycker är gripanden är den som heter Omsluten av ljuset

#5 - - Skramlan:

Tack för boktipsen! Jag har läst en hel del böcker om tidigare liv och kommande och allt sånt om övernaturliga saker. Är väldigt fascinerande och jag tror stenhårt! Kan rekomendera böcker av Sylvia Browne och Brian L. Weiss. Även 2 böcker av Jenny Cockell, har för mig de hette Mina tidigare liv och kommande och Sökandet efter mina barn i tidigare liv. Sen får ju var oc en ta till sig och tro det de vill.