Munnen har man fått för man ska skratta haha

Jag skulle kunna pierca igen munnen.
En söm av ringar.

Jag varken andas, pratar eller äter med munnen.
Dreglar.
Det kan jag avstå.

Men det är gäspningarna.
Jag får reflexer att gäspa trots att inte minsta lilla luft passerar munnen.

Och så måste jag tugga.
Annars blir jag korkad.
Har forskning bevisat.
När man slutar äta måste man fortsätta tugga.
Tänk på det när ni ser folk tugga i tomme.
Det är de som INTE är korkade.

Men det skulle se väldigt coolt ut.

För övrigt har jag full känsel i hela kroppen.

#1 - - Lilla My:

Var andas du då? Genom näsan? Man kan nog tugga om man tar stora ringar! =D

#2 - - Harpasione själv:

Jag har slutat andas. Luft är överskattat. Haha närå. Jag är trackad dvs andas genom ett hål i halsen. Med en respiratorslang kopplad till hålet dygnet runt utom små stunder ibland. När jag lyfts till exempel.

#3 - - "Livsnjutaren":

Skönt att du har KÄNSEL. Jag och mina barn har ett hemligt tecken för JAG ÄLSKAR DIG! Vi trycker stavelerna för JAG ÄLSKAR ....i den andres hand. En dag sa min flicka -Hur ska vi göra när du är helt lam och inte kan känna??....................

#4 - - Anonym:

Skönt att du har KÄNSEL! Jag och mina barn har ett hemligt tecken för JAG ÄLSKAR DIG!! Vi trycker stavelserna för JAG ÄLSKAR....i den andres hand. Min dotter sa en dag: -Mamma hur ska vi göra när du är helt lam och inte kan känna??::::::::::::::

#5 - - Kristina S:

Tack för svar på min fråga, Harpasione.

Men kan du berätta mer om det där tuggandet? Hur menar du med "och så måste jag tugga, annars blir jag korkad"? Är dina tuggmuskler fortfarande aktiva?

Jag har haft en galen tanke: kan man inte pensla inne i munnen med olika smaker, samtidigt som du får din sondmat? Hjärncellerna längtar ju säkert efter olika input. För att inte tala om lukter - de lär ju vara en stor del av smakupplevelse. Men kan du känna lukter när du inte andas genom näsan?