Varit död sen april

Pånyttfödd.
Igen.
Jag älskar min datortekniker.
Den renaste kärlek.
Du kan se oss på film här:


http://www.hi.se/sv-se/Arbetsomraden/Projekt/Alternativ-telefoni/Nya-satt-att-ringa/
#1 - - Anonym:

Vilken fin film!!!
Heja Hi! Klart du älskar Martin.
Tänk att han finns just där, just nu.

#2 - - Kajsa g:

Wow! Kul att se!

#3 - - Anita Wallin:

Hej har tittat på filmen de e fantastiskt vilka hjälpmedel de finns..de e underbart....iallafall ett plus att finnas nu o inte förr när de inte fanns tv ens en gång när en annan var liten:)du passar som filmstar..:)kram

#4 - - Mooseeyes:

Fina bilder, jag blir rörd. Du har en särdeles förmåga att få folk att vilja jobba för dig, har jag en känsla av. Respekt kan man inte tvinga fram, den förtjänar man, som nån skrev till mig bara för en liten stund sedan.

Jag passar på att nämna att jag åter tagit upp mitt fotobloggande, just nu från Paraguay. Jag hoppas att propån går för sig. /Mooseeyes

#5 - - Ida:

Vilken bra film och informativ. Kul att se dig och se vem som finns bakom orden. Undrar om tekniken är lika tillgänglig över hela landet.

#6 - - KaosJenny:

Nä men... vad härligt... Kram

#7 - - Maggan:

Åh Tina, synd för jag kommer inte åt länken. Får se om jag kan installera det på något sätt, för jag vill ju så gärna se. Jag förstår att det betyder livskvalité för dig och det är ju värt allt. Och jag gläds med dig....Kram

Svar: Hjälpmedelsinstitutets hemsida. Filmen heter Nya sätt att ringa.
Harpasione

#8 - - Gise:

Underbara teknik!
Men jag undrar om inte DU är ännu finare och sötare?
Vi har nästan likadan frisyr, du och jag,
men du vinner hästlängder på naglarna ;)

#9 - - Karen:

Jag råkade hitta filmen via facebook! Gissa om jag blev förvånad och glad att se dig! Vilken underbar Martin som verkligen ställer upp för dig. <3 Hur tusan klarar du av och påklädning med de naglarna? Tufft! Mina assistenter baxnade!

Svar: Ibland går de av...
Harpasione

#10 - - Marianne:

Vad roligt att få se hur du ser ut. Jag har följt dig allt sedan ditt härliga sommarprogram som berörde mig mycket. Hoppas att du får mycket användning av ditt nya hjälpmedel. Hälsningar Marianne

#11 - - Fru Olsson:

Åh vad kul att få se! Min man jobbar med ögonstyrning och jag har alltid fascinerats av tekniken och avundats honom som jobbar med nåt så viktigt. Kul att få se hur det används i verkligheten :-) Du är tuff du. Själv kör jag svarta naglar med glitter idag. Betydligt kortare än dina...

// Karin

#12 - - Alex:

Häftigt att få litet insyn i hur du har det Tina. Har du någon kontroll på tuggmuskulaturen eller drar den ihop sig regelbundet av sig själv?

Svar: Lite koll har jag men mycket går av sig själv. Att fortsätta tugga fast man inte äter gör att man inte blir dement. Har jag läst...
Harpasione

#13 - - Anonym:

Intressant film och så roligt att se dig igen och få en liten inblick i hur du bor och har det. Trots att du dagligen får föra en hård inre (och yttre) kamp, så ser du väldigt fräsch ut på utsidan. :-)

#14 - - Catarina i Rosersberg:

Se ovan!

#15 - - Iréne:

Intressant att få se Dig i Ditt hem och få lite mera förståelse för hur du har det. Filmen fick mig att tänka till om vilka hjälpmedel som egentligen finns. Jag har en dotter med downs syndrom nämligen, men har aldrig reflekterat över att det finns sådana hjälpmedel som kan användas av den målgruppen.

#16 - - Franck:

Fint att se dig och härlig film om kommunikation på längden och tvären!

#17 - - Kajsa:

Jag har också läst att tuggande (med tänder) är viktigt för hjärnan. Så fortsätta tugga - allihop!

#18 - - Håkan o G:

Nu har jag sett filmen. Kul att se dej igen, vi har ju bara träffats en gång på det där poetry slam eventet i Örebro i våras.

#19 - - H:

Härligt..

#20 - - Mette:

Så himla bra med hjälpmedel så att vi kan läsa din blogg! Heja Tina!

#21 - - Ann:

Kul att få se filmen - och intressant. IT-tekniker är sannerligen värda att älskas. Tycker att du spelade din roll bra. Jag tycker att det var synd att filmen inte fångar hur mycket dina ögon kan kommunicera utan dator - men det är ju inte det filmen handlar om.

#22 - - Kicki:

Kul. Nu är du inte bara radiostar utan också filmstjärna. Heja!