Inte klaga!

Inga vinterdäck på min bil.
Naturligtvis mitt eget fel.
Färdtjänsten kostar 80 kronor.
Inte värt det.
För blåsigt att gå.
För mycket att bära för vanlig buss.
Två boxar vin och en kasse mat tänkte jag mig.
Gnällspik!!!
Så många möjligheter!
Jag bjuder på fiskbullar istället och handlar en annan dag.
#1 - - Anita:

Hej .. fiskbullar i hummersås de e finmat för mej inte alls dumt att bjuda på...kram

#2 - - Mats-Ola:

Bästa harpasione

Detta har inte ett dugg med ämnet att göra. Jag bara måste skriva en sak.

Du skriver så oerhört bra!

Nu tänker jag inte på alla gripande inblickar i ditt liv. Alltså, missförstå inte – du ger oss välskrivna bilder, väldigt berörande. Som helt vanlig och jämförelsevis frisk Svensson får jag lära mej något om livet som handikappad jag annars inte skulle kunnat förstå.

Nej, jag pratar om dej som skribent, nästan oavsett vad du skriver. Du gör alldeles ovanligt intelligenta och skarpa iakttagelser. Situationer, politik, människors sätt att reagera och vara, minnen, förnimmelser, väder. Du skriver allmängiltigt, med enkla formuleringar, men så bra. Du skriver exakt. Alltid genomtänkt, ofta roligt, aldrig tramsigt, ofta oväntade vändningar. Och med en sådan språklig skärpa att jag blir alldeles varm och inspirerad.

Detta trots att du ofta beskriver ett liv i lidande, längtan och saknad. Det är oändligt sorgligt och jag hoppas du inser att vi läsare känner stor sympati. Men det är alltså inte sympatin och medkänslan jag vill förmedla nu. Det gör många och jag hoppas det i någon mån ger dej värme.

Jag började läsa för att vi råkar ha känt varann. Nu läser jag för att du är en av de bästa skribenterna. Stora texter i det lilla formatet. Och detta trots att bloggar inte är min grej.

Förlåt, detta blir kanske blir lite fånigt, ungefär som beundrarbrev, men det behöver sägas. Ifall ingen annan gjort det på ett tag.

Många hälsningar Mats-Ola

Svar: Nu blev jag lite glad!
Harpasione

#3 - - Maggan:

Jag håller helt med Mats-Ola i allt vad han skriver. Du fängslar oss med dina otroliga texter. Man vill bara läsa mer och mer.Det kan vara bara någon rad men som kan säga oss så mycket. Du har ett fantastiskt verktyg och du lär oss okunniga så mycket om hur livet kan vara./ Kram Maggan