Öde?

Nu är jag på ön
Med fil banan ylva morötter fraskuddar hallonsylt och falukorv
Vi hittar en övergiven tomatodling
Gör underbara grillspett med tomater och falukorv
i skymningen
Upptäcker en kringspringande yr fårflock
Och börjar experimentera med fårosttillverkning
En dag finner vi spår av en annan bosättning
Det är förstås Franck irving och kristina...
Franck har med sig korngryn tror jag?
All mat återuppstår förresten när man ätit upp det.
Någon mer som hukar i buskarna?
Ingen blir utröstad.
#1 - - Mari:

Nu var det så länge sedan jag var med, så jag vill väldigt gärna komma smygande med så mycket avokado och ananas att det räcker till alla som vill ha. Sedan grillar vi pinnbröd.

#2 - - Stinafina:

Tjing för Jitterbugg och mozzzzzzzzarella!

#3 - - Kristina S:

Får man vara med? I så fall tar jag med mig kornmjöl och vetemjöl och jäst och bakar bröd direkt i glöden från vår eld.

#4 - - Anita:

Hej jag är ute för att leta efter mina får,jaha är det hit dom rymt till..ok dom ser ut o ha de så bra så dom kan stanna här .Då kanske jag oxo kan stanna jag har fårkött med mej så då kan vi väl göra en god gryta över öppen eld,jag mötte några andra på vägen kanske dom kommer hitåt,det var skönt o träffa lite människor o skönt o få sitta ner !

#5 - - Kristina S:

Men vem ska slakta fåren?

Svar: Kanske nöjer vi oss med fårost?
Harpasione

#6 - - Kristina S:

Förresten jag kan rekommendera en kul sida: "Unknown, but not hidden" heter den.

Svar: Hittade sidan men fattade Ingenting...
Harpasione

#7 - - O:

Jag hoppas det finns blåbär och att jag tagit med mig mannagryn, för jag skulle vilja bjuda på sådan blåbärsgröt som min mamma brukade koka. Och av morötter och potatis skulle jag göra ett mos som sedan kunde stekas i smör och bli gott till grillspetten!

Svar: Var hittar vi smör? Börjar tänka på Farmen...
Harpasione

#8 - - Maggan:

Jag tar med smör, hemkärnat gjort på äkta grädde.I en smörlåda med inbyggt kylfack, det blir bra....Både att steka i och till pinnbröden. Så tar jag också med lite goda grönsaker som vi trär på ett grillspett och lägger på grillen intill också.....Mums vad gott allt detta blir

#9 - - Kristina S:

Fårost är verkligen en bra lösning!
A propos sidan "Unknown; but not hidden": kolla in inlägget nästan i början, den med en scen i metro med en röd cirkel runt en man som spelar fiol. Jag visste inte hur man kan hitta till den på annat sätt. Resten av sidan verkar lite skum och konstig, men just det inlägget talar mycket om hur vi lever idag.

#10 - - Håkan med Gerd:

Hej
Jag har med mej ett kryddställ och en spik, med allt annat som ni har blir det enkelt att koka en god soppa ... :-)

#11 - - Håkan med Gerd:

Hrpasione: Jag ska verkligen föreslå en budapest till nästa soppatorsdag.

#12 - - O:

Tack Maggan! Du räddar oss. Det hade ju inte blivit lika gott utan smör!

#13 - - Kristina S:

Vem vill med på en tur runt ön?

#14 - - Anita:

Jag går gärna runt o spanar lite man vet ju aldrig vad man kan finna:) vi kanske ska vänta lite de kanske e nån mer som hänger på.

#15 - - H:

Jag klättrar upp i tallen här på höjdknallen så ser jag längre...

Men hallå! Det är en båt på väg hit, på andra sidan ön! Främlingar i kvällningen.. Skynda er, vi måste väl ordna fest! Trummor och eldar.

Och vi måste nog offra ett får i alla fall? Förbered grillkolen..

Svar: Jag blev alldeles stum av den där båten. Ska vi lämna ön nu?
Harpasione

#16 - - Anita Wallin:

Håll i dej tallen e lite skranglig! Hurra för en fest !Hallå Harpasione kan inte du spela för oss när månen har stigit opp på himlen ikväll?..Jag har hört på ryktesvägar att du spelar underbart,elden sprakar o vi kan sjunga med!Och vi får inte glömma att välkomna främlingarna som e på väg med båt hit!

#17 - - Ylva La:

Klart vi är kvar på ön. För nej, det ingår ju liksom att vi inte kan lämna ön på ett tag, så båten med främlingarna går sönder när den kommit fram till oss. Jättesönder. Så nu är de som kom inte främlingar längre, utan vänner. Bonus är att de var ute och fiskade, nu har vi lite god fisk också till kvällens party. Vilken sång börjar vi med?

Svar: Allt under himmelens fäste börjar vi med.
Harpasione

#18 - - Ylva La:

Var tvungen att söka på youtube för att veta hur den visan lät. Väldigt fin med Helen Sjöholm. Tror att jag kan sjunga lite svagare i bakgrunden tills jag lärt mig den lite bättre.

Svar: Jag sjunger starkt.
Harpasione

#19 - - Ylva La:

Då är jag trygg.

#20 - - Irving:

Åh, minns du när vi åkte till vallen och gjorde iordning inför sommaren? Och vi hade kaviarsmörgås med kall potatis. Så gott det var! Vad jag saknar det stället, det fattas mig verkligen. Som ett hål i hjärtat. Och minns du hur vi mötte Sven i backen och han kom backandes i full fart för att säga hej. Jag hittade foton från de dagarna för att tag sedan. Från Ljusdal. Jag skulle ha bott på vallen istället, jag skulle ha varit helare då...

Svar: Tänk om man visste allt som andra minns om ens liv. Rik skulle man bli. Kaviar och potatis mm...
Harpasione