Man kanske ska vara glad att man inte är torr i munnen

Idag ser jag suddigt
har munnen full av saliv
och sitter snett i permobilen.
Inget man dör av.
Jag har inte ont i gallan.
#1 - - Mooseeyes:

När jag läste ditt inlägg igår dök Baloos sång oväntat upp i huvudet. "Var nöjd med allt som livet ger..." Märkligt. Det kändes inte ens ironiskt, den bara dök upp. Hade nåt med det du skrev om promenader att göra kanske? "Varthän du än strövar, varthän du än går..."

Knappast den sång du nynnar på för tillfället. Lätt att fatta varför.

:-( /Mooseeyes

#2 - - Helena:

Nä,du kanske inte dör av det, men nog får du väl bli trött på eländet ändå ?! Å andra sidan ger det mig perspektiv på mina futtigheter som jag suckar över....

#3 - - Ann-Marie Alexandersson:

Ja det finns oändligt många skäl till att inte må bra. Det jättejobbiga är att acceptera att du inte kan göra så mycket åt det. Jag mår alltså tjyvtjockt av det att du inte kan. Jag är mycket torr i munnen men...

#4 - - karen :

Det kunde ha varit värre låter det som! Jag blir besvärad av att sitta snett och extra saliv är pest och pina för att inte nämna att se suddigt när man ska styra datorn med ögonen!

#5 - - Catarina i Rosersberg:

Tänk att du fortfarande kan hitta en ljusglimt eller anar jag bara en ironi. jag är glad och tacksam att du klarar av att skriva på din blogg. Hoppas att din syn förbättras snart. ...Och allt andra också, förstås.

Svar: Med en liten suck skrev jag rubriken. Så länge jag inte har ont försöker jag vara glad för det. Ibland är det svårt. Glad att höra av dig!
Harpasione

#6 - - Kristina S:

Suck. Det är grymt när enklaste saker blir så komplicerade att man inte kan få dem rätt. Så fantastiskt att du orkar med lite ironi ändå.

#7 - - HME:

Hinner du med att ha tråkigt? Eller fyller all omvårdnad och fysiska förnimmelser (obehag/smärtor) din tid och dina tankar huvudet för resten? Vad har varit det bästa i ditt liv på sistone? Är det när smärta eller starkt obehag upphör för en stund, eller?

Svar: Jag är en entusiastisk människa. Egentligen. Senast jag kände mig entusiastisk var förra våren när jag kom på att jag kunde anmäla mig till poetry slam. Lite entusiastisk var jag också över youtube filmen. Då är det bäst. Visst har jag tråkigt ibland men jag är mer frustrerad och det går väl inte att kombinera? Jag försöker möta frustrationen med apati men jag är dålig på att vara apatisk.
Harpasione

#8 - - HME:

Tänk om det funnes en liten trollsländedrönare med kameraöga som du kunde styra från datorn. Då hade du kunnat flyga med familjen på safari..

En sån grej borde ju inte vara långt borta. En affärsidé för verklig ekoturism månne?

"Frustration föder innovation" som Karl Marx sa. Eller nån.

Passa på och se ett naturprogram om lodjur istället. De är ju ändå mycket mer ovanliga och exotiska än gamla lejon och gnuernas årliga vandring.

Hilsen, H

Svar: Rätt marx.
Harpasione