Promenad

Jag hatar våren.
Oljus
överallt.
Längre och längre
oljus.
Hatar isig snålblåst också.
Och promenader
utan syfte.
#1 - - totte j:

JA oljus!!!!!!!!!!! Precis vad det är, tack för att Du satte ord på det.

#2 - - Ann-Marie Alexandersson:

Ja, och värre blir det näe marken är torr och det blåser sand och grus. Men jag tycker luft är skönt, jätteskönt.

Svar: Jodå luft och himmel...
Harpasione

#3 - - Anita:

Det är skönt när det blir så varmt ute att man kan ligga o titta opp på molnen o se olika figurer...o sen ligga o fundera på att man ligger på ett litet pytte klot mitt ute i stora rymden o fantisera om andra bebodda planeter hur livet ser ut där..jag tittar kanske för mycket på cienc fiction filmer men jag älskar att leva i fantasin där allt kan hända, ok jag lever oxo i verkligheten för den finns ju runt om en överallt..kram

#4 - - Helena:

Jag älskar ljuset, även om det skiner in obarmhärtigt och tydliggör damm och skavanker i min lägenhet - all bortrationaliserad städning som inte märktes i stearinljusets sken i januari....Men att få vända upp näsan mot strålande sol en marseftermiddag, sittande i lä mot en husvägg - nästan oslagbart ?!

#5 - - O:

OLJUS!
Jag gillar ditt nya ord!
oljus
Hur kom du på det ... analogt med oljud
Passar i alla fall mig perfekt.
Jag tycker det är svårt att se när solen lyser starkt,rakt emot mig.

Svar: Datorn hjälpte mig lite. O ligger ovanför l och ögonen hoppade så det blev oljus...
Harpasione