Är det toppen

Jag slängde bort mina snyggaste jeans igår.
Snyggt är inte för handikappade.
Nu ska jag köpa för stora mjukisbyxor istället.
#1 - - Hanna:

Mjukisbyxor är mysigt, och det finns faktiskt riktigt snygga!

Svar: Nej det gör det inte.
Harpasione

#2 - - Hyrestanten:

Det är vidrigt att inte längre kunna klä sig som man vill pga sjukdom. Inte få vara den man känner sig som innerst inne. Jag avskyr att behöva kraftiga stödstrumpor tex. Hur kul är det på sommaren, till piratbyxor? På samma sätt avskyr jag rullatorn och det spelar ingen roll att andra säger att den ju är såå bra, att jag ska se den som en vän, eller som min kavaljer! Vissa går så långt som att säga att de är avundsjuka på den...

#3 - - Mooseeyes:

Vi gör det svårt för oss. Du gör det svårt för dig Tina. Jeans eller mjukisbyxor, det är inte så viktigt. Det är viktigt, OK, men inte SÅ viktigt. Jag har just checkat in på ett vandrarhem, där finns en skylt med zen-citat. Ett lyder: "El camino es facil para quien no tiene preferencias." Lite svårt att översätta till svenska, där ordet preferens är lite för främmande och förkärlek inte låter riktigt naturligt. "Vägen är lätt för den som är öppen för vad livet bjuder" kanske. Nej, bättre på engelska då: "The road is easy to those who don´t have any preferences." Ungefär.

Nån lanserade ordet numster för lite sen. Jag löper en avsevärd risk att bli betraktad som en sån nu. Kanske för att jag är en. Jag påstår inte att jag klarar av de här sakerna själv särskilt bra. Men jag ser dig utifrån, och herregud, nåt måste väl din sjukdom handla om. Det måste vara nåt den vill lära dig tror jag. Att släppa drömmen om favoritjeansen tror jag.

Ta det för vad det är värt. /M

#4 - - Hanna:

Jag kan tänka mig att det känns fördjävligt att behöva avstå det man vill ha. Om det är glass, vin, springa i skogen eller favoritjeansen. Inget någon säger kan ändra på det. Min pappa har nyligen fått diagnosen als och vi kämpar med att ta in detta och lära oss att hantera hans sorg och enorma frustration över den här satans sjukdomen. Med detta sagt vill jag tipsa dig om att du kan hitta fina och bekväma mjukisbyxor på zara. Finns även en webshop.

#5 - - Mooseeyes:

Vill för undvikande av missförstånd understryka att jag håller med Hanna: fördjävligt känns det. Inget man drömmer om att behöva göra. /M

#6 - - Annika:

Hej Tina!
Jag är en av dem som nyss läst din bok och har efter detta fått distans till mina egna bekymmer. Du berör, får mig att le och tårar att rinna, tack jag uppskattar sannberättelser som ger något.
Ja, det är inte så att jag är en hurtig frisk person som kan springa eller göra vad jag vill längre pga mina funktionshinder, men jag lever :) Min viktigaste uppgift är ändå att finnas till som mamma till tjejerna och hustru till min man. Humorn är viktig för mig, det underlättar vardagens bekymmer.

När mina tjejer gick på dagis, (nu tonåringar), kom en av småkillarna fram till min man och sa att "idag har pappa fått åka ambulans" och fick det att låta som det var häftigt. Men några år senare var det inte så häftigt, att denne lille grabb miste sin pappa i just ALS helvetet.

Mysiga och snygga mjuka "drapåbrallor" finns det lite varstans, mina köpte jag på Lindex och Cubus. Finns "drapåjeans" också, fast det har jag bara köpt till tjejerna än så länge.

Ha en fin dag här skiner solen!
Kram!

#7 - - M:

Hej Tina...Ett litet tips i all välmening. Kolla Bloomingshop. Där finns hur många mjuka sköna jeans och velourbyxor som helst. Som skulle passa dig. Kolla även Bubbleroom. Där finns även härliga tröjor & T-shirt Skulle nog pigga upp dig lite inför sommaren.Idag regnar det, stora droppar. Kram/M

#8 - - Ann-Marie Alexandersson:

Men varför köpa för stora mjukisbyxor? De kan väl vara lagom åtminstone. Oj, vilken fånig kommentar.

#9 - - Kristina S:

Kan du inte ha en snygg lång kjol?

#10 - - O:

Byxkjol fanns det förr! Kanske skulle vara skönt om det finns eller om du har någon händig kompis!

#11 - - O:

Jag har funderat på varför du vill ha för stora mjukisbyxor!! Men det är ju inte skönt att ha kläder som klämmer, skaver och sitter åt i midjan. Hoppas du hittar något bra!

#12 - - Mooseeyes:

Jag skrev på fel ställe jag. På förra inlägget.

Att vi saknar dig. Åtminstone gör jag. /M

#13 - - Linnéa Lindéh:

Ho ho! Var är du? Jag saknar dig. Skriver inte själv men läser med stor behållning det du skriver. Kärlek från mig!

#14 - - Karen:

Jag kan hålla med om att jeans inte är bra när man
sitter hela tiden. Men snyggt absolut för
handikappade också! För stora mjukisbyxor korvar
sig och känns inte bekvämt! Så hellre mjukis och snyggt i rätt storlek, typ Sobea! mycket snygga och
bekvämt!