Fasterastrid

1
Fasterastrid hade en massa sagoserietidningar.
Och en docktvättmaskin som man kunde tvätta i på riktigt.
 
Fasterastrid bodde i radhus i Vällingby precis som Olof Palme.
På framsidan var man i stan.
Om man gick in
och ut på baksidan var man i blåbärsskogen.
 
Undra på att jag trivdes.
 
Nu vill jag vara som fasterastrid.
Barn ska trivas hos mig.
#1 - - KaosJenny:

Underbart med en fasterastrid och barn är kloka, de känner säkert att du vill att de ska trivas hos dig. Kram

#2 - - Irving:

Det är precis så man vill bo! Med stan på ena sidan och blåbärsskogen på den andra. Underbart! Jag bor inte där jag vill nu, behöver hitta hem. Just nu är vårt hus bara ett ställe där man bor, inte hemma, och det är jobbigt. Det var längesedan jag hade ett "hemma" och då blir man vilse till slut. Kram

#3 - - Franck:

Så fint du skriver om fasterastrid och det är alltid skönt att ha nära till blåbärsskogen (även om jag också söker nytt hem, ska det inte vara långt dit!). Kram!

#4 - - Yngsta sonen / Kåre:

Barv trivs hos dig. Jag trivs hos dig <3

Svar: Experimentlåda hade inte ens fasterastrid...
Harpasione

#5 - - Ylva La:

Undra om fasterastrid bodde där jag cyklade förbi till skolan? D v s i närheten av Palme. Finfina radhus där.

Min faster kanske inte hade några serietidningar, men det fanns en storkusin. Hon hade en resväska med barbiesaker! Hela vägen ut till landet (deras landet) trappades förväntningarna upp för hur det skulle kännas att öppna resväskan denna gång.

Är det renoverat och uppackat hos dig nu alltså?

Svar: Fasterastrid stickade barbiekläder också. Japp renoveringen är klar.
Harpasione

#6 - - HME:

Får jag ta med en låda blandade serietidningar nästa gång - typ Agent X9 och Larsson?? En Saccosäck?


Svar: Det får du. Blir nog populärt.
Harpasione

#7 - - Marianne:

Jag trodde Olof Palme bodde i Gamla Stan

#8 - - Ylva La:

Palme bodde på Tornedalsgatan, precis där cykelvägen mellan Nälstaskolan och Vällingbyskolan gick förbi. En statsminister i ett radhus i en förort är såhär i efterskott ungefär lika tryggt och trolskt som fasterastrids magiska värld.

#9 - - Ylva La:

Skulle ju också skriva: visst bodde han i Gamla stan. Före och efter. Men jag tror han trivdes bäst i Vällingby...

#10 - - Kajsabarnet:

Barn trivs där man får låta så mycket man vill, sova i en stor hög och äta en massa lösgodis. Men allra bäst trivs de där de känner sig välkomna. Som man gör hos dig..

Svar: Tack.
Harpasione

#11 - - Vera:

Till Irving- varför flyttade du dit där du bor nu om du inte trivs?

#12 - - Kristina S:

Har inte varit på din sida ett tag. Nu känns det som vanligt -varmt och intressant och man får lära sig hela tiden nya saker, som detta om Palme.
Hoppas du kommer att trivas i din nya lägenhet, när du har värmt den med din inre energi.