Omöjligt

På lördag ska jag åka till linköping
över dagen bara.
Träffa en vän jag inte sett på trettio år
och en son som flyttade för en månad sedan.
Se på två utställningar samt besöka vännen.
Planeringen börjar en månad innan med att kolla vilken lördag två assistenter med körkort jobbar
och är villiga att jobba heldag.
Kolla öppettider och addresser.
Hålla kontakt med vän och son.
Förklara planen för alla inblandade.
Utan att prata
Äsch jag försöker förklara att det är fruktansvärt påfrestande att driva och planera och genomföra nånting alls för mig.
Fast jag tror inte det är möjligt att förstå egentligen.
Små detaljer stjälper allt hela tiden
Efter lördag dröjer det länge...
#1 - - Kristina S:

Beundransvärt att du lyckades få klämma in så mycket viktigt och intressant på samma dag! Skulle du förresten inte kunna åka två gånger för att slippa jäkta? Jag undrar om det finns en begränsning på antalet resor du får göra?
Jag har just läst dina senaste 3 inlägg på en gång. Det går upp och ner. Ibland låter det hemskt. Ibland låter det ganska normalt och lite stressat, och kanske lite stolt, som hos alla andra som försöker livet att gå ihop, även om det aldrig blir perfekt, precis som man planerat.
I alla fall hoppas jag och håller tummarna för att din lördag blir en fantastisk hejadundrande lördag.

#2 - - Hyrestanten:

Du är beundransvärd! Jag kan inte föreställa mig hur det ens är möjligt att få ihop planeringen till allt detta om man är i din situation. För mig som kan prata har det ändå varit en stor apparat att ordna en resa sen jag blev sjuk. Nu håller jag tummarna att det blir en fin och minnesvärd dag.

#3 - - Franck:

Bra ordnat! Förstår att det krävs lite flyt med så många variabler, men så strongt att du inte ger dig! Förstår att det är storsonen som flyttat - roligt (fast långt borta)!

#4 - - Mooseeyes:

Håller alla tummar! Jag har inte så många, bara två. Men dem håller jag!

#5 - - O:

Nu överraskade du mig!
Hoppas det blir en lyckad dag. Precis så som du planerat eller ännu bättre om det är möjligt.
Men jag tror att du njuter lite av att få ihop en sån resa. Planerandets mästarinna!
Undrar just vad du planerar härnäst.

#6 - - Anonym:

Så makalöst att du orkar!!

#7 - - Maggan:

Fantastiskt, roligt...även om planerandet är jobbigt så är det enastående fint jobb du har gjort. Även om jag inte känner dig (fast jag är jätteglad av det jag lärt känna dig genom bloggen) så gläds jag med dig. Hoppas du får en underbar dag som du kan tänka tillbaka på. Och kanske börja planera för nästa projekt sedan som ger dig livskvalité.

#8 - - Karin Lundgren:

Suveränt, Tina! Hjärtligt välkommen till Linköping (där jag bor)! Jag var med på ditt fantastiska boksläpp för två år sedan och läser regelbundet din mycket tänkvärda blogg. Jag önskar dig en riktigt fin och innehållsrik dag i min stad.
Sesommarhälsningar/ Karin I M

#9 - - Anonym:

Mycket att sy ihop! Hoppas du får en fin resa!

#10 - - Anita:

Det måste kännas häftigt att träffa en kompis man inte sett på så många år,efter så mycket jobb att komma iväg så ska du ha en trevlig dag
trevlig dag,kram.

#11 - - Mari:

Det var väldigt länge sedan jag var inne på din blogg, men nu har jag läst flera inlägg i rad och AJ vad ont det gör att höra hur du har det och ändå är det mindre än ett piss i Missisippi jämfört med din smärta. Önskar verkligen att du nu är på väg till Linköping.

#12 - - O:

Tänker på dig och hoppas du får en bra dag!

#13 - - Mooseeyes igen:

Detta ansluter kanske bättre till förra tråden, men nu skriver jag här.

Ångest satte åt mig för detta med A. Jag sökte hjälp hos en klok person, som sa: Man måste vara tacksam.

I natt vaknade jag av att Någon ville prata med mig. Gick upp på taket - vi har ett platt tak och varma nätter, och nu har fullmånen fört med sig bra väder också efter flera veckors regnande. Någon talade till mig om tacksamhet.

Det är öppningen för allt. Eller sett från andra hållet: man

#14 - - Mooseeyes dator strular:

... och meddelandet gick iväg när det inte skulle.

Alltnog... Man måste låta förväntningarna fara. Förväntningar = illusioner. "Vem har sagt att just du..."

Jag måste vara tacksam att min dotter är i livet. Att hon har mat för dagen, kläder och skola.

Och du Tina har ju redan talat om detta i ditt sommarprogram, du vet ju det här. Du ligger inte ensam i en lerhydda och dör, sjuk av oro för dina föräldralösa ungar. Du har barn som har växt upp och är nästan färdiga för vuxenlivet. Bara en sån sak. Allt det andra vet du ju.

Jag påminner dig. Tacksamhet är ingen dygd, fast det som allt annat andligt lätt förvandlas till det. Egot tar sig in överallt som fukt och förvandlar läkedom till Dygd.

Tacksamhet är ingen dygd, men läkedom. Ville bara påminna dig om det. Det är lätt att tappa det ur sikte.

#15 - - H:

Gick allt bra?

Svar: Jadå jodå. Jag borde bli bussreseplanerare. Bara jag slapp följa med själv. Allt tar sån jävla tid med mig...
Harpasione

#16 - - Zorro:

"40 minuter kvar!"
Brukar jag tänka när det är lite för mycket logistik för att vara komfortabelt.

Svar: Sannerligen många 40minuterkvar inombords i lördags...
Harpasione

#17 - - H:

Jag lyckades också få träffa min utflyttade förstfödde i går!

#18 - - Ann-Marie Alexandersson:

Du är helt otroligt fantastisk.