Slutstrid

"Där låg jag i blod och glas och grät som ett ensamt litet barn."

Jag måste förlåta mig själv
För att jag trodde på tramset om evig kärlek
För att jag inte kände att handen jag höll i skrumpnade och föll sönder
För att jag inte fattade

"Du är ensam i ingenmansland och det droppar blod från din hand."

Citat från Slutstrid av kjell höglund
#1 - - Irving:

Det är sorgligt det du skriver, och vår gode Kjell kan skriva texter så man känner hela vägen in i hjärtat hur eländigt det är. Och jag förstår dig, hoppet om att en evig kärlek finns vill man ju inte gärna släppa i första taget. Men hur det än är så har man bara sig själv fullt ut, man behöver lita till sig själv i alla lägen. Man behöver förlåta sig själv, först och främst. För man ska ju leva med sig själv ett tag. Och som du sa för länge sedan- allt man inte dör av kommer man ifrån med livet i behåll. Bra att komma ihåg. Kram

Svar: Ja man har bara Sig själv och det måste man stå ut med
Harpasione

#2 - - O:

Kärleken är evig sägs det ju, men föremålet kan växla. Det är den bistra sanningen.
Hoppas du får en så bra jul som möjligt.
Kram och tack för det här året <3