Minne

Jag låg på snön i ett dike.
Skidor på fötterna
nedstuckna i snön.
Solen sken så starkt
och jag var så varm
så när jag blundade
kunde jag få träden att grönska
och det frusna vattnet att glittra.

Sånt händer inte så ofta.
#1 - - Linnéa :

Det händer heller inte så ofta att jag läser såna rader. Tack för att du orkar bidra med din fantastiska poesi!

#2 - - Maggan:

Du skriver så fantastiskt vackert. Du har orden i din makt och även dina tankar & drömmar. Så vacker poesi!

#3 - - Maggan:

Du skriver så fantastiskt vackert. Du har ordet i din makt och även dina tankar och drömmar. Så vacker poesi !

#4 - - Ann-Marie Johansson:

Tack för att du delar detta minne. Det uppmuntrar mig.
Jag vill önska dig god fortsättning också nu när livet är annorlunda.
Hjärtliga hälsningar från Ann-Marie

#5 - - Anita:

Vad jag önskar dig många goda drömmar!!

Svar: Men det här var ingen dröm. Jag minns det som igår...
Harpasione

#6 - - Irving:

Nej, det är inte ofta det händer, men vad härligt det är när det gör det!

#7 - - mAria:

Vackert.

#8 - - O:

Minnet är en fantastisk "databas" Rätt som det är dyker något upp som man inte tänkt på, på länge, länge! Ett foto, ett ord från någon eller något annat som sätter igång på hjärnkontoret.
Du fick mig att minnas en vinterdag när jag gick från skolan och det var massor av snö. Jag hoppade ner i diket och snön räckte ända upp till mina utsträckta armar. Det blev mer än ett dikeshopp och kläderna var ganska våta innan jag kom hem. Jag minns inte vad min mamma tyckte!

#9 - - K:

Så vackert!
kram K

#10 - - ida:

Du beskriver det så jag ser dig framför mig.Vackert

#11 - - Ann2:

En vinterdag manade du fram och med den några olika ur mitt eget förråd. Som en fotoram...har du nån sån? Kan väl växla bilder hyfsat långsamt - eller?

#12 - - Kristina S:

Alla här känner att detta var vackert. Jag med, men speciellt vackert tillsammans med den förra (om att lufta magen, och alla kommentarer). Du är som ett fyrverkeri, Harpasione.
Idag visade de på Rapport en bonde som skrämde iväg gäss (som höll på att äta upp vintergrödan) från sina fält. Det gör han med nyårsfyrverkerier.
Dina fyrverkerier skrämmer bort mina ångestgäss.
En stor kram för det nya året.