En konst

Jag var på konstutställning.
På ett slott.
Stackars kungligheter om de åker permobil
för då kan de inte komma in på sitt slott.
Så då får assistenterna väl bära ut tavlorna till mig på grusgången utanför.
Vems idé tror ni?
Assistenterna fick gratis kaffe.
#1 - - KaosJenny:

Underbart!

#2 - - Linnéa :

Härlgt!

#3 - - Anmaja/Lussekatt:

Underbart härligt!
Det var väl din idé antar jag!? *klappar händerna*

#4 - - Aziza:

Idag blev denna blogg ett samtalsämne under lektionen i kursen " Introduktion till kursen svenska som andra språk, grundläggande". Detta på grund av att lektionen handlade om intressanta talare och Sommarvärdar 2014 & även 2010. Mycket inspirerande tal som doftade optimism, var kryddat med humor och bakat med omsorg samt tidlöst.
Hälsar aziza

Svar: Tack Aziza. Det värmer.
Harpasione

#5 - - Mooseeyes:

Antingen berättar du inte hela sanningen (för att du har något att dölja, under stolsdynan t ex), eller så förverkligade du inte av dina drömmar... om jag känner dig rätt vill säga... Att ta en tavla eller två och kuta. Tacksamhet, oförmåga eller att du faktiskt inte ville? De kanske inte var dyra nog...

#6 - - Aziza:

Svar: Tack Aziza. Det värmer. Harpasione

Tack själv Harpasione!
Du och Stephen Hawking påminner om varandra och har utvecklat det där pura sättet att tänka och reflektera över både vardagen och universum, helt fascinerande. Äger man em sådan förmåga då kan man gå långt och komma ut ur det vanliga tankesättet. Hade du skrivit en blogg till vid sidan om denna riktad till barn och ungdomar, hade du kanske fått ALMA priset.
Jag väntar!

Hälsar aziza

#7 - - Catarina:

Helt plötsligt fick jag inspiration till en deckare: "Tina och assistentligan" eller "Konstkuppen":)

#8 - - Anonym:

Jag läser just nu en bok som heter "Låna är silver råna är guld" Du skulle kunna få många bra idéer, om den finns som talbok att låna. "Kaffe med rån" var inte så tokig den heller!! Eller ..... tokiga kanske är just det de är!!

#9 - - O:

Ber om ursäkt för att jag helt plötsligt blev "Anonym"