Tur i oturen Del två

Tillbaka i permobilen frös jag
Då biter jag ihop käkarna
Så jag får ont flera dagar
Tur att det var största problemet.

Jag kan inte ligga på en bår
Och alltså inte åka ambulans.
En ambulans sjuksköterska följde med i min egen bil
Ambulansporten direkt in på akuten
där ett förvarnat läkarlag stod berett.
Kände mig prioriterad
Omhuldad

Men när hostmaskinen kommer fram
står läkarna som frågetecken
Då är det assistenterna som gäller
Vilka räddar liv?
Läkaren kollade ,att tracken satt som den skulle
Sedan två timmar i ett rum för observation
En läkare kom in och pratade med assistenten
Böjde sig sedan över mig och ropade:
Nu kan du åka hem!

Jag börjar bli van...

#1 - - Irving:

Fantastiskt att så många tror att de måste skrika. Om det inte vore så jobbigt för dig skulle det nästan vara lite lustigt hur vi funkar, vi människor. Ska bli kul att ses! KRAM

#2 - - Slemfröken:

Jag hoppas att du är på bättringsvägen även om det är tufft. Håller allt som kan hållas för att du slapp bli alltför mörbultad. Jag saknar och saknar ännu lite mer.

Gillar du en utflykt, platt utan hål, med varm riktig choklad och lussekatter, ja då har jag en vacker hemlig ekdunge med utsikt över havet, där har jag sett fiskjuse, havsörn och en idog spett!

XXX

Svar: Med mycket saffran..
Harpasione