Att inte kunna prata

Påverkar tankar och känslor
Det tror man inte va?
Allt stängs inne
som jag inte kan uttala
Jag KAN svära med datorn
men det ger mig inget känslomässigt
Jag tänker som jag skriver numera
Så kort och kärnfullt som möjligt
Kärnfullt var ett nytt ord för idag lagt till ordlistan
Säger du ett nytt ord varje dag?

Och så är det en isolering som ingen utifrån kan förstå tror jag
En kamp i en glaskupa
För mina barn vinner jag kampen ,
#1 - - O:

Varje dag löser jag korsord och väldigt ofta träffar jag på ord som jag aldrig hört förut. Ibland händer det att det dyker upp ord som jag inte ens tänkt på. Men som jag ändå lärt mig för länge sedan.
När du säger att det känns som att vara i en glaskupa så tänker jag på filmen "Fjärilen i glaskupan" Det är nog en träffande beskrivning på känslan att vilja säga något, fråga något, berätta något, men som inte går att få fram utan blir så långt och krångligt att det känns "enklare" att ge upp. Men jag är tacksam för alla tankar och upplevelser du gett mig i din blogg.

#2 - - Ann-Marie Johansson:

Jag är också tacksam för att du vinner kampen för dina barns skull, men också för oss.

Hjärtliga hälsningar från Ann-Marie

#3 - - Ann2:

I SvD finns Nian varje dag. Nio bokstäver i tre rader. Den i mitten ska vara med i alla ord. Minst ett ord innehåller alla nio bokstäverna.
Vi försöker hålla huvet igång med detta. När svaret kommer nästa dag händer det att man lär sig nåt nytt.

Likaså spelar jag Wordfeud på paddan med tre stadiga motståndare. Liknar ju Alfapet...

i min mail har jag prenumeration på Oxford English Dictionary o får ett ord om dagen med historia o ursprung + hänvisn t några författare som använt ordet ifråga.

#4 - - Ann2:

senaste bokstäverna om du undrar:
B E T
R O T
A V E

alltså O i alla orden + minst fyra bokstäver (ska finnas 36 st - (just nu har jag ung 27 fast några tveksamma - de ska finnas i Akademins ordlista

Hej från Ann

#5 - - Zorro:

Dagens ord som kom fram efter ett par glas vin och en mör men smaklös lammköttsbit var "plägar",

#6 - - Zorro:

Dagens ord var plägar. Kom ur munnen efter ett par glas rödvin och en bit lammkött. Måste vara släkt med norskans plejer.