Förbannade saker överallt

Hur faan ska det gå till att sortera en massa saker med ögonen?
Bara en kasse blandade prylar tar en hel dag
och assistenterna får veta allt som ryms i varenda skrymsle av mitt liv
En sak ska till köket en till hyllan i sovrummet
Till hatthyllan översta lådan sekretären nedersta lådan sekretären på köksbordet... Snabba beslut
Ångra sig går inte
Däremellan hosta sug ta bort sjalen fotstöden upp fotstöden ner...
När det är färdigt blir det assistentbyte
Där ligger högarna och det är bara att börja om att förklara

Därför
Ställer man skiten i förrådet Och försöker glömma att den finns
#1 - - Stinafina:

Jag har två vindsförråd och en källare med skit (och skatter) som jag emellanåt försöker glömma. Går sådär. I mitt nästa liv ska jag bli minimalist, tror jag. Tills dess njuter jag för det mesta av skatterna.
Gör det så mycket om skiten är i förrådet? Bara dom hittar det när det behövs förstås.

#2 - - Mia:

Jag får ont i magen när jag läser. Och detta lever du med, varenda sekund.