Lov?

Jag tycks ha tagit semester Men det har jag inte alls
Det är bara så sällan ögonen funkar Och nu är jag för trött
#1 - - Ida:

Har tänkt på dig i alla fall.

#2 - - O:

Du brukar ju ta semester, men har alltid talat om det i förväg så man slipper fundera.
Önskar dig en bra sommar var du än kommer att tillbringa den.

#3 - - Anna:

Jag har inte heller tagit semester än. Och jag har inga problem med mina ögon mer än att de ständigt rinner när jag är ute, men det är väl bra att rensa mina tårkanaler kanske. Det gjorde jag även inne i lördags när jag var på kungligt bröllop här hemma i soffan med min stickning.
Hoppas du är piggare, för du skrev att du var trött, det är ju några dagar sen.
Önskar dej en helt perfekt midsommar!
/A

#4 - - Ylva La:

Vill inte att du ska vara för trött.
Vill att dina ögon ska fungera.
Vill att vi ska klä oss i våra hemstickade 30-tals-baddräkter, sätta oss på ett berg och dricka picknick.

Men det är klart - det skulle inte vara en vacker syn när vi badat och baddräkterna skulle hänga nere vid knäna. Eller hur fungerade egentligen de där stickade badkläderna?

Svar: Vi hade virkade gula SOLDRÄKTER När jag var liten. De fungerade inte. Totalt stumma och oelastiska. Man var svettig när man krängt på sig den Och ville inte alls sola...
Harpasione

#5 - - Ann2:

Ni fick mig att tänka på min första baddräkt som var av blått ylle m vit rand nånstans. Väldigt hård o tung när man doppat sig. Min andra var så där bubbligt våfflig med rynktrådar av gummiresår. Mönstrat flerfärgad. Vanligt tyg gissar jag. Den gillade jag när jag var nio år.

Svar: Jag undrar var alla gamla kläder ÄR? Nu.
Harpasione

#6 - - Linnéa :

När jag var 14 år hade jag en virkad bikini i neongult syntetgarn. Funkade inte att bada i men jag tyckte den var ursnygg.....