Ont igen

När jag får panik av smärta biter jag ihop tänderna som faan
Det gör ont det också
Som en kramp
Som inte släpper
Inatt tog jag tre sprutor vin
Så kunde jag öppna munnen igen
(En spruta =60ml)

Nya assistenter kan inte se på mitt ansikte att jag har panik tror jag
Nya assistenter förstår inte att jag inte kan skriva på datorn
Nya assistenter kanske aldrig har använt bokstavstavlan
Assistenter kan vara nya i flera år
Eftersom jag inte spolar katetern så ofta
Även om de är jättetrevliga


Ett av mina olösliga problem
Vilka helgonet rita beskyddar
Googla på det!

Jag försöker förbereda mig på att dö av en skitsak
Under smärta
#1 - - Tone:

Jag googlade. Rita av Cascia - Skyddshelgon för Omöjliga fall och äktenskapsproblem. Jag bör nog också sålla mig in i den skaran som Rita vurmar för.

Har du fortfarande ont?

Känner igen det där bitandet...krampaktigt. Vi försökte försiktigt massera för att få musklerna att slappna av minns jag.

Hur förbereder man sig för något sådant?

Svar: Fortfarande lite ont när jag biter ihop . Alla vill väl dö utan smärta. Men det får man inte välja. Sen permobilen välte har jag tänkt att det är en sån sak som kommer att fälla mig Och det kommer att bli plågsamt.
Harpasione

#2 - - Anonym:

Tar du sprutor med vin i? Blir man inte snurrig av det? Rött eller vitt? ;-)

Svar: I knappen på magen alltså Direkt till magsäcken Precis som jag intar all näring och vätska Och jag blir precis lika avslappnad eller snurrig som när man dricker vin. Det är ju det som är poängen
Harpasione

#3 - - Catarina i Rosersberg:

Jag hoppas verkligen att du har dina närmaste omkring dig så mycket det bara går. De som känner dig bäst, som kan stå upp för dig när det behövs och som kan vara en kanal mellan dig och de de assistenter som inte har lärt sig att tolka dig ännu. Kram.

#4 - - Irving:

Vilket skit! Jag hatar att du ska behöva känna sådär, behöva ha det sådär! Jag fattar inte hur sjukvården har blivit. Den trygghet som byggdes upp för länge sedan finns inte kvar på något sätt. Någonstans. Jag undrar var det ska sluta. Eller egentligen behöver jag inte undra, det kommer bli katastrof.
Jag hoppas cd:n kommer under veckan, kram.

#5 - - Elizabeth:

Läser din blogg med smärta i bröstet, andnöd och med en iskall klump i magen. Jag är ledsen, du skriver även vackert, men hur skulle det kunna vara annat? Helvetet kan man säkert måla i vackra färger också.
Min gode vän sen många år lider av ALS han också. Försöker sätta mig in hur det är för honom.
Omöjligt.
Din blogg hjälper mig dock.
Tack.