Forts. Nära döden

Sen följde ett oändligt gissande och många missförstånd
Jag skulle svara på alla frågor med ögonen och samtidigt hålla igång hostningen
Också med ögonen
Men jag kunde väl skriva på datorn?
Nej för att jag inte hade den framför mig
För att jag låg konstigt bakåtlutad med huvudet
Och för att ögonstyrning inte funkar när man är panikslagen.

En gång missade de att jag ville hosta igen
Och satte dit respiratorn
Fortfarande utan att upptäcka att den inte var på

Och en gång frågade de faktiskt om det var något med respiratorn
Jag försökte svara ett tydligt ja
Missuppfattades
Och då kollade de inte vidare...

Såsmåningom kom de att tänka på bokstavstavlan
Jippi
När de rett ut hur man använder den kunde jag säga
R e s
Jaha!? Respiratorn!


Fortsättning följer
#1 - - O:

Borde inte regel nr 1 vara att använda bokstavstavlan om de inte förstår vad du vill.
Eller att gissa på respiratorstrul först. Det är väl det allvarligaste som kan hända - att den inte fungerar av någon orsak?

#2 - - Catarina:

Fy, vad obehagligt! Och hjälp, så utelämnad du är!

Det som hände leder till många frågor, men den viktigaste är väl "hur förhindra att det händer igen?"