Nära döden sista avsnittet

Tills jag kunde beställa extra mycket vin.

Den som stängde av respiratorn och inte fattade vad hon gjort får inte komma hit mer
Över den andra assistenten ska ingen skugga falla
Hon var bara normalt ovan och fattade dessutom allvaret efteråt
De skulle naturligtvis inte jobbat ihop och det borde jag sagt till vikarieenheten
Men jag vet vad jag skulle fått till svar:
Det finns ingen annan...
#1 - - K:

USCH! Det finns så mycket som kan hända, som aldrig borde få hända! KRAM

Svar: Ja typ jordbävning i fattiga länder. ,
Harpasione

#2 - - Irving:

Fy sjutton vad hemskt och jobbigt och helt vansinnigt! Jag förstår att du grät. Att inte kunna meddela sig snabbt och ordentligt med andra människor är ju katastrof. Och bra att du inte släpper in en assistent mer som gjort såhär, en sån borde inte ens få jobba med människor. Kram

#3 - - Catarina i Rosersberg:

Åh fy så fruktansvärt Tina. jag hoppas att du nu inte lever med en konstant skräck över att det ska hända igen. Tänker på dig! Kram.

#4 - - Linnéa :

Vilket trauma!! Som om du inte hade nog ändå..... Underbart att du klarade dig <3

#5 - - Anonym:

Orden räcker inte till!! Blev mållös. Förstår vilken fruktansvärd upplevelse det måste ha varit. Styrkekramar/ Helene

#6 - - kusin H:

Det var långt värre och mer utdraget än jag kunde föreställa mig. Tack för att du berättade hela historien. Se till att alla nya assar får läsa den.

#7 - - Ulrika:

Men fy i helvete! Borde det inte vara en säkerhetsgrej att det vore två knappar för att stänga av en respirator!? Så som man ser på filmer, när man ex vill spränga världen måste man ha två knappar, två nycklar eller två koder.
Innan detta blir verklighet, be dem sätta en lapp på avtängningsknappen för respiratorn typ "Tänk dig jäkligt noga för innan du rör denna knapp! Ska du verkligen stänga av respiratorn?"

Ingen av oss kan förstå skräcken i att inte bli förstådd i ett sånt här läge. Två ovana assistenter får ALDRIG jobba ihop.

Kram till dig!
/Ulrika