På kvällen

Jag styr mina tankar
Mina tankar styr mina känslor
Alltså styr jag mina känslor

Men när jag ska sova
löper tankarna amok
Och känslorna
Sviken och ensam
Ensammast

Då kan jag inte somna
#1 - - Anonym:

Jag har läst din blogg ända sedan du sommarpratade. Jag läser, kommenterar aldrig-och tänker så mycket på dig. Jag tänker på dina ord-som jag tycker är väldigt kloka. Jag försöker tänka mig in i hur du har det-vad jag skulle gjort om jag var i ditt ställe-det går naturligtvis inte. Jag kan inte sätta mig in i hur du har det-men din blogg ger mig perspektiv på mitt liv. Nu vet jag inte ens vad jag ville säga med det här...kanske bara titta fram från mitt anonyma läsande och säga tack för att du delar med dig! Katarina

Svar: ,,Se svar till anna...
Harpasione

#2 - - Anna:

Tänkvärt som vanligt när du skriver.
Har kommenterat några gånger, men håller för övrigt med föregående skrivare, "Anonym Katarina".
Jag läser varje inlägg, flera gånger, vill kommentera och vet inte vad jag ska skriva, hur jag ska uttrycka mig.
Kan bara önska dej allt gott och bra dagar - och nätter!
/A

Svar: När du berättar något om vad du tänker på blir jag gladare än för alla dessa cyberkramar...
Harpasione

#3 - - Anna:

Ahaaa, så bra att jag inte skickat de där cyberkramarna då, jag gillar dem inte själv heller nämligen. :-)
Ibland kan jag känna att om jag skriver något av ointresse för dej så tar jag din tid som du kanske vill lägga på annat. Har förstått att du inte bara svänger ihop dina svar lika snabbt som jag som har mina fingrar till hjälp. Kan inte ens förstå hur du gör!? Det måste ta en dubbel evighet att uttrycka dej? Jag blir matt vid tanken, vad ska inte du då bli.
Här skiner solen i Kalmar, det är inte helt fel, så jag ska masa mig ut. Gillar du sol och värme? Har för mig att inte?
/A

Svar: Soliögonen. Nej. Sol inomhus som stör ögonstyrningen. Nej. Sol ute och vindstilla och 20grader. Helt ok.
Harpasione

#4 - - Anonym:

När mina tankar löper amok och nattmaran far i min hjärna då sätter jag på ljudet av brusande vågor, porlande bäckar eller sprakande eldar. Så stillnar en rusande hjärna och sömnen kommer så sakta. Fre Sleepsound heter appen, den är gratis och fylld med sömniga ljud.
Kram M