Vår

När jag kunde huka mig
uppskattade jag första tussilagon
När jag kunde cykla
tyckte jag om det första vårregnet
När jag var kär
hörde jag fåglarna
Inte nu längre
Men det blir ju varmare
#1 - - Eva:

Det gör mig ont att höra hur ledsen du är!

Svar: Jag är inte ledsnare än vanligt Bara det att våren är inget Uppmuntrande längre. Förutom värmen då.
Harpasione

#2 - - Ylva La:

Ledsen, men som den kämpe du är så skriver du dit ett hoppfullt slut. Som får oss alla att hoppas att det kan kännas lite bättre, med värmen. Men hörde du verkligen bara fåglarna när du var kär? Hur i all sin dar lyckades du träna upp någon sorts igenkänning av de små rackarna? ELLER har du varit ständigt kär fram till nu??

Svar: Ja så är det faktiskt. Dessutom kan jag inte så många fågelläten. Låg audiell intelligens.
Harpasione

#3 - - Eva:

Det låter härligt att du ständigt varit kär! Hoppas du kan finna den känslan igen så du hör fåglarna. För mig iaf kan jag känna mig kär i mina barn, en bra låt, ett djur, till och med i ett extra extra fint föremål jag länge önskat och tillsist lyckats skaffa. Låter kanske knäpp eller enfaldigt, men jag har nog hög kär-intelligens.
Tycker du skall försöka finna ut något (kanske helt onödigt) som du länge velat ha. Du är värd något som känns uppmuntrande!

Svar: Nej tack låt mig slippa vara kär
Harpasione

#4 - - KaosJenny:

Värmen och ljuset som återkommer med våren när det varit kallt och mörkt så länge. Hoppas vårsolen verkligen ska värma dig och oss allihop.

#5 - - Anneli:

Jag känner ofta tanken på att vara förälskad i tanken på att vara kär.
Att vara kär är helt underbart. Att älska någon kan oxo vara helt fantastiskt eller tvärtom. Jag har alltid haft otur med mina förhållanden.
Vill jag bli kär igen ? Ja det vill jag gärna, men vågar jag ?
Att komma ut o känna solens strålar är skönt nu efter en lång vinter. Att se blommorna börja blomma o få liv gör mig glad.
Vintern har tagit hårt på min värk, så nu hoppas jag att det blir en fantastisk vår o sommar.
Varma kramar ♥