Radioföljetongen

Radioföljetongen är en god vän
Min fantastiska väninna av Elena Ferrante.
Gunilla Nyroos läser.
#1 - - Hillevi:

Jag är på tredje boken nu. Det är en så himla bra berättelse - om hur två kvinnors liv formas och utvecklas i relation till de olika hinder och möjligheter som finns och uppstår i 50-talets Italien och i senaste boken om 60-talets Europa med klasskamp, feministiskt uppvaknande och vänsterns inbördes strider. Inget är enkelt, inget och ingen är ond eller god.

Jag vill gärna höra om dina reflektioner efterhand. Här eller på annat sätt.

Svar: Återkommer. Jag har Karin Bojs på läslistan också. Kanske är det bättre att bloggen blir en slags bokcirkel än att jag klagar över mitt eländiga liv.
Harpasione

#2 - - Anonym:

.. bara ond eller god.

Svar: Fattar
Harpasione

#3 - - O:

Jag har läst första boken och står i kö på biblioteket för att få låna nummer två.

Svar: Visste inte att det finns flera delar.
Harpasione

#4 - - ann2:

Kan bara hålla med - vilka flickor, kvinnor man får möta. Är på sluttampen i del två Hennes nya namn. Prenumererar på Bookbeat och har lyssnat där. Kostar 160 kr men då behöver man inte vänta på nästa bok...

Svar: Jag läser egentligen hellre e-böcker, men omväxlar med radioföljetong.
Harpasione

#5 - - Anonym:

Karin Boijs "släktkrönika" är också två delar. Min europeiska familj, som kom förra året; och Svenskarna och deras fäder, som just har kommit ut. Jag har läst den första och hoppas på den andra till jul ...

#6 - - A:

Nej, tycker inte att bloggen ska bli en bokcirkel!
Jag vill höra hur du har det!! Vill försöka förstå, så långt det går, hur det är att leva med en svår sjukdom och assistenter 24 timmar/dygn. Jag tycker absolut inte att du klagar och förresten är man tyst och nöjer sig, då stannar utvecklingen.
Kram