Människa!

Vi satt på jobbet och firade nånting med att äta tårta.
En kollega tittade in och sa:
Nej tack, jag är ingen tårtmänniska.
Tårtmänniska?
Vad är det?
Sen dess har jag reagerat varje gång någon har uttryckt sig så.
Hundmänniska och kattmänniska är ju vanligt.
Men man kan vara husvagnsmänniska också.
Glöggmänniska, doftljusmänniska, kavajmänniska...
Det finns så många olika sorters människor.
Det är svårt att förstå ibland.
Känslomänniska till exempel?
Vad är en känslomänniska?
Vad är motsatsen?
Alla människor har ju känslor, mer eller mindre inkapslade.
Först tänker jag att det är människor som får utbrott och är explosiva.
Eller är det de vars handlingar styrs till stor del av deras känslor, som barn kanske?
Vad är du för människa?
#1 - - Elin:

Jag är en explosiv hundmänniska. Men det visste du ju redan.

Svar: Eller kan man säga djurmänniska?
Harpasione

#2 - - Hanna Ågren:

Smågalen äventyrsmänniska- vad är du? :)

Svar: Jag är i alla fall känslomänniska har vi bestämt...
Harpasione

#3 - - Helene:

Hej! Har alltid identifierat mig som ”kattmänniska” . Delar nu hund med min pensionerade mamma (dvs hunden bor hos henne, jag är stand by). Måste nog säga att jag nu mera är både och....