Jag är tillbaka

Inatt hände något som jag aldrig har varit med om
Jag öppnade ögonen i en dröm
och det jag såg infogades i drömmen
Jag var i ett slott
Allt var av sten
inklusive assistenten som satt i fåtöljen framför mig
Han var en staty
Därför blev jag rädd när han plötsligt reste sig
och frågade vad jag ville
Men det var först då jag vaknade
Det kändes märkligt
#1 - - Håkan m G:

Vilken närvaro! Bra gjort att hålla sig vaken och hela tiden ha koll på dina ögon tänker jag, som har så lätt för att somna i olika situationer. Jag har tom. somnat på en lektion som jag själv var lärare på!

Svar: Jag skulle aldrig klara det...
Harpasione

#2 - - Anonym:

Din hjärna lekte tittut med dig. Det kan ha varit kataplexi, sömnparalys... Men vad vet väl jag... Det du var med om kan upplevas skrämmande men du är nog förbi de lättskrämda stadierna, du finns ju redan instängd i en ovillig kropp. Det är en spännande bild du beskriver. Var stenen granit eller marmor eller något mitt emellan?

Jag har saknat DIG, väldigt mycket efter mitt mentala rymningsförsök. Ska vi inte ta en stund i varsin hängmatta, rabarbersaft, sol som silar ned mellan löven, nybakta bullar, ett samtal om universum, bra musik, inga inbjudna myggor eller getingar, sakta gungar vi där, människor skrattar när de spelar krocket en bit ifrån. Kanske har vi en mugg blåbär att dela på, och livet är perfekt som en frisk porlande bäck, fylld av mikrokomsmiskt liv.... den Du!

Kram min finaste vän!

EfA AfE

Svar: Det var mörkt i slottet, så jag såg inte. Inte vit marmor i alla fall. Jag är med dig av hela mitt hjärta.
Harpasione

#3 - - Håkan m G:

EfA AfE Jag gillar den bilden, och ditt sätt att måla den.

#4 - - Zorro:

Håkan m G: somna på din egna lektion hahaha! Det har inte jag lyckats med även om de kan vara skittråkiga ibland😬