Neuropodden

1
Lyssna gärna på Neuropodden om du vill höra Vad ALS-forskningen har kommit fram till i dagsläget.
På Youtube.
Det kommer kanske ett botemedel inom min livstid, men om jag får ta del av det är ytterst tveksamt.
Pga brist på personal.
Jag funderar över hur mycket mitt liv är värt. Ur ett samhällsperspektiv alltså.
Jag försöker ge tillbaka lite av vad jag kostar samhället, genom att blogga till exempel. Men det är ju en droppe i havet.
#1 - - ida:

Du kanske redan läst detta. Är också ett inlägg med samma fråga som din
http://judi.bloggplatsen.se/2017/05/29/11448299-varfor-ar-inte-mitt-liv-vart-lika-mycket-som-en-canser-sjuk/.

#2 - - Kusin HE:

Det är väl inte en droppe i havet att tre barn, tre syskon, två föräldrar och himla många kusiner, vänner och bloggläsare får ha dej kvar - dessutom kommunicerbar. Ett civiliserat och rikt samhälle ska väl ha det som högsta mål - att hålla liv i sina medborgare! Jag förstår att det måste finnas någon gräns men den ska vara väldigt hög! Först liv sedan opera. Har du för övrigt haft någon amatörskådespelare som assistent? Som övat repliker tyst först och sen testat att framföra valda bitar för dig? Hade inte det varit lite kul? Eller hinner dom inte så mycket utöver jobbet?

Svar: Fast det kostar väldigt mycket att hålla mig vid liv. 330 kronor i timmen dygnet runt bara för assistans. Och brist på personal är en realitet redan nu. Brukarna får slåss om de assistenter som finns.
Harpasione

#3 - - Lisalucidor76:

jag försökte skriva massor här om liv och värdering. Det blev bara dumt.
du får en kram i stället: kram

#4 - - Mia:

Ja, du ger tillbaka! Mig ger du insikter och starka upplevelser. Att läsa din blogg berikar mitt liv.

#5 - - Sara:

Du har gett så mycket tillbaka redan. Och det för länge sedan. Pengar är bara en saga som den här civilisationen valt att tro på. Pengar finnas inte på riktigt. Kom ihåg det.

Svar: Pengar är en illusion, men inte personal.
Harpasione

#6 - - Ylva La:

Att ha hjälp av andra människor är kanske dyrt ur dagens samhällsperspektiv, men det som är dyrast "egentligen" är väl ändå de som konsumerar mest ändliga resurser?

Skit att det finns för få assistenter. Underskattat jobb.

Svar: Du har rätt.
Harpasione